کد خبر: ۷۹۶۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰

سرلشکر صفوی: در آینده نزدیک شاهد فرار آمریکایی‌ها خواهیم بود

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در هفتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت به تبیین و مقایسه تطبیقی شاخصه‌های گفتمان مقاومت و نظام سلطه پرداخت.
سرلشکر صفوی: در آینده نزدیک شاهد فرار آمریکایی‌ها خواهیم بود
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در هفتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت که با حضور رئیس بنیاد شهید، معاون پارلمانی رئیس جمهور، سفرای کشورهای اسلامی و فرماندهان محور مقاومت برگزار شد گفت: نظام سلطه و گفتمان مقاومت در ابعاد مختلف در تضاد قرار دارند از جمله در بُعد رهبری و مدیریت، نظام سلطه، آمرانه، خودخواهانه، سلطه جویانه و شیطانی عمل می کند، در حالی که گفتمان مقاومت مشارکت جویانه، خدمتگزارانه، هدایت گرایانه و به دنبال حاکم کردن مصالح اسلامی، جمعی و انسانی است.

وی با بیان اینکه نظام سلطه در ایدئولوژی و تفکر، مادی گرا، به دنبال منافع حداکثری، فرقه گرا، نژادپرست و استثمارگر است تصریح کرد: گفتمان مقاومت، به دنبال خدمت به بندگان، گسترش عدالت، معنویت، جهاد مستمر و ایثار است.

وی در تشریح شاخصه های گفتمان مقاومت و نظام سلطه در بُعد راهبرد یا استراتژی خاطرنشان کرد: راهبرد نظام سلطه کسب هژمونی سیاسی، فرهنگی و رسانه ای و اقتصادی در جهان و نفی استقلال، هویت و ارزش های دیگر ملت هاست، در حالی که گفتمان مقاومت به دنبال همگرایی ملت های اسلامی برای تشکیل امت واحده و همگرایی مستضعفان برای غلبه بر مستکبران می باشد.

وی افزود: راهبرد گفتمان مقاومت بر مبنای قران و سنت رسول الله و اهل بیت مطهر او برای پیاده کردن عدالت، رفع فقر و ترس، رشد کرامت و معنویت انسان هاست.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی در تشریح تضاد این دو تفکر در بخش اقتصادی اظهار داشت: نظام سلطه در حوزه اقتصادی، به دنبال سیطره بر منابع اقتصادی جهان و غارت مسلمانان و غیر مسلمانان و یکپارچه سازی مالی از طریق سلطه دلار، تحریم و بایکوت مخالفان است.

وی افزود: اما جبهه مقاومت با همکاری و هم افزایی افقی دولت ها و ملت های همسو، ایجاد بازارهای مشترک، تبادل علوم و فناوری های جدید، اعتباربخشی به ارزهای ملی و تبادلات مالی و حذف دلار از تجارت خارجی به مقابله با نظام سلطه می پردازد.

صفوی با تاکید بر اینکه نظام سلطه در بُعد حکمرانی به دنبال استفاده از زور و نظامی گری و کسب اقتدار نامشروع و انحراف و مدیریت افکار عمومی و ایجاد قدرت فائقه اقتصادی است خاطرنشان کرد:ماهیت و ذات اقتدار گفتمان مقاومت، مردم پایه و از طریق بسیج عمومی، تأکید بر مردم سالاری و زمینه سازی عدالت اجتماعی و اقتصادی است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تشریح تفاوت های این دو تفکر در تاکتیک و راهکنش گفت: نظام سلطه در تاکتیک به دنبال ائتلاف های شرورانه، تسلط بر نهادهای حقوقی، مالی، سیاسی و بین المللی، راه اندازی جنگ های منطقه ای و تحریم علیه مخالفان است اما گفتمان مقاومت با ایجاد جبهه ملت های تحت ستم، توسعه همکاری های منطقه ای همه جانبه بر مبنای منافع مشترک به دنبال دفع شرارت ها و تحریم های دشمنان مشترک است.

وی افزود: هدف نظام سلطه تبدیل حکمرانان به خدایان، اصالت قدرت مادی و تسلط از بالا به پایین است اما گفتمان مقاومت به دنبال تبدیل حکمرانان به بندگی خدا و خدمت به خلق خدا و گسترش معنویت، صداقت، و عدالت بی منت است همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند مسئولیت هرچه بالاتر تضرع و فروتنی بیشتر باید باشد.

صفوی با بیان اینکه نظام سلطه به دنبال دامن زدن به تمایلات نفسانی و حیوانی و از بین بردن ارزش های اخلاقی و انسانی با سلطه پذیر کردن شهروندان و رواج همجنس گرایی است، گفت:

گفتمان مقاومت به دنبال اعتلای کرامت های انسانی و بالندگی و آزادی شهروندان می باشد.

این فرمانده عالی نظامی در تحلیل تضاد نظام سلطه و گفتمان مقاومت در حوزه های نظامی و امنیتی گفت: نظام سلطه با اصالت زور و اعمال قدرت نظامی برای کسب پیروزی و تسلیم شدن رقیب و یا انهدام و تخریب منابع اقتصادی و انسانی اقدام می کند اما عمل جبهه مقاومت، جهاد دفاعی برای دفع فتنه و شرارت ظالمین و رسیدن به قدرت بازدارندگی و تهاجم و شکست دشمن مردم و جامعه است.

وی افزود: نظام سلطه مردم را رعیت و در خدمت حکمرانان می پندارد و جامعه را به سمت و سوی اهداف خودش سوق می‌دهد، اما گفتمان مقاومت مردم را ولی نعمت خود و حکومت را خادم و گارگزار ملت و رضایت مردم از حکومت و پیوستگی مردم و حکومت را یک اصل برای مشروعیت و مقبولیت و قدرت ملی حکومت می داند.

صفوی ادامه داد: اتکاء نظام سلطه بر قدرت سرمایه و احزاب و کارتل های اقتصادی و امپراتوری های رسانه ای و ائتلاف های منطقه ای و جهانی است.

صفوی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از رویدادها، روندها و فرایندهای امیدآفرین و پیروزی بخش گفتمان مقاومت که هندسه قدرت در جهان را تغییر داد پرداخت و گفت:

تبعید و و هجرت اجباری حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه و عراق و مجاهدت های ١٥ ساله ایشان در غربت از سال ١٣٤٢ و پیروزی انقلاب کبیر اسلامی به رهبری ایشان و عملکرد جهادی ملت، جوانان و زنان و اقشار مختلف ایران در سال ١٣٥٧ از جمله رویدادهای تغییر دهنده هندسه قدرت در جهان بوده است.

وی افزود: پیروزی دفاع مقدس علیه رژیم بعث صدام و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای اش، سرنگونی رژیم دیکتاتوری بعث صدام سال ٢٠٠٣ توسط ظالم بزرگتری مثل ایالات متحده امریکا، شکل گیری مقاومت اسلامی در افغانستان مظلوم در زمان اشغال توسط قوای متجاوز ارتش سرخ شوروی سابق در سال ١٩٧٩ الی ١٩٨٩ میلادی و فرار آنها از این سرزمین اسلامی و پیروزی ملت مظلوم افغانستان در جنگ ٢٠ ساله علیه اشغالگران امریکایی، از دیگر تحولات پیروزی بخش راهبرد مقاومت بوده است.

صفوی با اشاره به شکل گیری حزب الله لبنان و جهاد اسلامی در کرانه باختری و حماس در غزه تأکید کرد:پیروزی های بزرگ آنان علیه رژیم صهیونیستی طی بیست و چندسال گذشته از دیگر تحولات امیدبخش و پیروزی آفرین محور مقاومت بوده است.

صفوی با اشاره به پیروزی های اخیر ملت های سوریه و عراق و مجاهدان در غربت از کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان و لبنان برای شکست فتنه داعش تصریح کرد: داعش محصول مشترک سازمان های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و پول‌های برخی از کشورهای عربی بود و محصولی جز تخریب مناطق وسیعی از سوریه و عراق نداشته و به نفع امنیت رژیم صهیونیستی بود.

صفوی افزود:شاید هم داعش را برای مقابله با بیداری اسلامی ایجاد کردند تا پتانسیل انقلابی جوانان منطقه را به انحراف بکشانند.

وی پیروزی‌های انصارالله یمن را از دیگر رخدادهای پیروزی بخش راهبرد مقاومت نام برد و خاطرنشان کرد:پیروزی‌ های چندساله انصارالله یمن بر متجاوزان برخی از کشورهای عربی که با دستور امریکا و رژیم صهیونیستی چندسال است که مردم مظلوم یمن را به خاک و خون کشیده اند اما تاکنون جز خفت و خواری بهره ای نبرده اند و سرانجام نیز به حول و قوه الهی پیروزی نهایی برای یمنی‌ها خواهد بود.

وی در جمع بندی سخنان خود گفت: راهبرد مقاومت نه تنها در کشورهای عربی و اسلامی آسیا و آفریقا بلکه در برخی از کشورهای امریکای جنوبی رو به گسترش و افزایش قدرت است و قدرت نظام سلطه به رهبری امریکا و متحدینش در ناتو و رژیم صهیونیستی رو به افول و نزول و مواجه با شکست های منطقه ای و جهانی است.

وی تاکید کرد: مصداق آن هم شکست طرح خاورمیانه بزرگ و فرار از افغانستان است و به حول و قوه الهی در آینده نزدیک شاهد فرار امریکایی ها از منطقه غرب آسیا خواهیم بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار کرد:راهبرد مقاومت، هندسه قدرت جهانی را تغییر و جهان چندقطبی را شکل داد و قطب قدرت جهان اسلام با محوریت جبهه مقاومت در قرن ١٥ هجری قمری بروز و ظهور خواهد کرد.

این استاد جغرافیای سیاسی در تشریح مبانی قطب قدرت جهان اسلام گفت: فرهنگ و روحیه جهادی مسلمین و بیداری اسلامی، گسترش جمعیت مسلمانان از یک و نیم میلیارد نفر به حدود دو میلیارد نفر در سال ٢٠٥٠، منابع اقتصادی جهان اسلام به خصوص برخورداری از ٧٥ درصد ذخایر نفت خام و ٥٧ درصد ذخایر گاز طبیعی جهان، تسلط بر گذرگاه‌ها و تنگه های استراتژیک تجاری، اقتصادی و نظامی جهان، مبانی شکل دهنده به قطب قدرت جهان اسلام در قرن حاضر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین