کد خبر: ۷۹۶۹۲۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
امیرعبداللهیان، وزیر خارجه مطرح کرد؛

ایران آماده واگذاری دسترسی فراپادمانی بعد از احیای برجام است

وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه‌ای گفت وقتی درباره بازگشت به برجام توافق حاصل شود، ایران آماده خواهد بود به آژانس اتمی دسترسی فراتر از توافق‌های پادمانی بدهد.
ایران آماده واگذاری دسترسی فراپادمانی بعد از احیای برجام است
آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان در گفتگو با المانیتور تاکید کرد تهران آماده همکاری با آژانس اتمی به منظور حل موضوعات مربوط به تحقیقات این سازمان در سه مکان ادعایی در ایران است.

به نوشته المانیتور، امیرعبداللهیان گفته است هنگامی که در خصوص بازگشت به برجام توافق حاصل شود، ایران آماده خواهد بود به آژانس اتمی دسترسی فراتر از توافق‌های پادمانی بدهد.

وی افزود: نخست ضروری است این ادعا‌های بی‌اساسی که علیه ایران مطرح شده و در دستورکار آژانس قرار داده شده، برطرف شود. ما معتقدیم و می‌پذیریم برای اینکه این کار انجام شود لازم است برخی اقدامات فنی انجام شوند. در عین حال، ضروری است آژانس اتمی، رفتاری فنی داشته باشد نه سیاسی.

امیرعبداللهیان به رویه مشابهی اشاره کرد که در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد و مطابق آن آژانس به تحقیقاتش درباره مسئله «پی. ام. دی» پایان داد و قطعنامه‌ای صادر کرد که اجازه داد برجام اجرا شود.

وزیر خارجه ایران در این مصاحبه تاکید کرد: «[همانند سال ۲۰۱۵]لازم است که برای بستن پرونده این ادعا‌ها اراده سیاسی وجود داشته باشد.»

وی در رابطه با پیام‌هایی که رد و بدل شده گفت: اگر آمریکایی‌ها جدی باشند و بخواهند اراده و میلشان برای بازگشت به برجام را نشان دهند همین پیام [های غیرمستقیم]کفایت می‌کند.

امیرعبداللهیان افزود، اما اگر طرف آمریکایی احساس می‌کند لازم است دور جدیدی از مذاکرات توسط هماهنگ‌کننده‌ها انجام شود - (منظورم جوزپ بورل و اتحادیه اروپا است) آن را رد نخواهیم کرد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین ادامه داد طرف آمریکایی در نیویورک پیامی مبنی بر گفتگوی مستقیم ارسال کردند.

وی با تاکید بر اینکه ما از مذاکرات مستقیم با آمریکا ترسی نداریم، تصریح کرد: باید احساس کنیم که این اقدام، تغییردهنده معادلات خواهد بود و برای ما نوعی دستاورد به همراه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
1
46
مجبوری این کار رو انجام بدی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
20
17
دسترسی فراپادمانی،چرا؟!پر رویی های دشمن از همین جا آغاز می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
4
40
به قول يك فيلسوف هيچ وقت نميشود كه در يك رودخانه دوبار دستهايمان را بشوييم. بعد از از بين رفتن فرصتها حالا بايد التماس كنيد
فرزین
|
Germany
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
12
4
مراقب باشید الان اغتشاشگران راهی کاخ سفید میشن و به دستو پای امریکا جمهوری خواهان می افتن و مگین نزارید توافق شه اگر مردم ایران تو رفاه باشن ما چطوری به .... ایران و مردمشون بخندیم پلیس لندن که تا میخورد کتکمون زده شما دیگه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
2
24
تاسف
از اینهمه
خسارت
برای هیچ
حالا هم
به شریعتمداری کیهان نشین گفتید
یا اون خودش،گفته التماس،کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
9
16
غرب گرا شدید باج می‌دهید چرا فرا پادمان مگر در موضع قدرت با آنها برخورد نمی‌کنید واداده ها
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین