کد خبر: ۷۹۷۵۱۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
در جنگ ۸ ساله ۳۶ کشور مستقیما به صدام کمک کردند

سردار کارگر: در دوره پهلوی، اطلاعات ارتش ایران به واسطه آمریکایی‌ها در اختیار عراق قرار می‌گرفت

سردار بهمن کارگر امروز در مراسم رونمایی از نخستین جلد دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی اظهارداشت:وجود امام خمینی (ره) به عنوان مرجع عظمای تقلید مردم در دفاع مقدس بسیار با اهمیت بود و با قدرت مدیریت و بینش آن امام راحل همه ملت برای دفاع بسیج شدند و همین مدیریت نشان دهنده جایگاه شاخص امام خمینی (ره) در رهبری ایران بود.
سردار کارگر: در دوره پهلوی، اطلاعات ارتش ایران به واسطه آمریکایی‌ها در اختیار عراق قرار می‌گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

وی افزود: در همه رده‌های جنگ عملیات‌ها با همفکری و مشورت نیرو‌ها صورت می‌گرفت و دفاع ما نیز در برابر هجوم صدام و متحدان جهانی‌اش عقلایی بود.

کارگر تصریح کرد: پیش از این تصور می‌کردیم نخستین سلاح‌های شیمیایی را کشور‌های اروپای شرقی به صدام داده اند، اما بعد‌ها مطالعات مشخص کرد ایالات متحده آمریکا از ذخایر راهبردی خود در خاورمیانه این سلاح‌ها را در اختیار این رژیم قرار داده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: پادشاه سابق کشور اردن در جایی گفته بود ما واسطه آمریکا با عراق بودیم و سلاح‌های شیمیایی را به صدام می‌دادیم و اطلاعات ارتش ایران به واسطه حضور ۴۰ هزار مستشار نظامی آمریکا در ایران طی دوره پهلوی، به راحتی در اختیار ارتش عراق قرار می‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد:مطابق اسناد بررسی شده، ۳۶ کشور دنیا به صدام به صورت مستقیم کمک کردند، شوروی یکی از ابرقدرت‌های آن زمان هم‌پیمان رسمی عراق بود و آمریکایی‌ها نیز به آن‌ها اطلاعات و تسلیحات می‌دادند با این حال دفاع مقدس با رهبری امام خمینی (ره) و مقاومت مردم مدیریت شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین