کد خبر: ۷۹۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۹
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء اعلام کرد:

اگر تعرضی به كشورمان بشود، جواب دندان شكن می‌دهیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء اظهار داشت: «بسیاری از سامانه‌های رزمایش مدافعان آسمان ولایت بهینه‌سازی شده و از سیستم‌های نوساز ساخت داخل و متناسب با دفاع نامتقارن نیز استفاده می‌شود».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، به نقل از فارس، امیر احمد میقانی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در نشست خبری امروز صبح به تشریح اهداف و مراحل رزمایش پدافند هوایی «مدافعان آسمان ولایت» پرداخت. 

امیر میقانی با بیان اینکه این رزمایش یکی از برنامه‌های سالیانه قرارگاه خاتم‌الانبیاء است، خاطرنشان کرد: «رزمایش مدافعان آسمان ولایت که هم‌اکنون در حال برگزاری است، بیش از نیمی از کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد و تعداد وسیعی از پایگاه‌ها، یگان‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح و بیش از ده‌ها فروند هواپیما در این رزمایش به کار گرفته شده است». 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء این رزمایش را دارای سه مرحله عنوان کرد و گفت:‌ «در مرحله اول دشمن فرضی اقدام به شناسایی از منطقه، اقدامات ضد الکترونیکی و اخلال در شبکه‌ها می‌کند که نیروهای خودی با استفاده از امکانات و تجهیزات وسیع خود با آن مقابله خواهند کرد».
 
میقانی ادامه داد: ‌«در مرحله دوم دشمن فرضی به سیستم‌‌های پدافند هوایی حمله می‌کند که در این مرحله نیز با مقابله نیروهای رزمنده ما مواجه خواهد شد». 

وی افزود: «در مرحله نهایی نیز دشمن فرضی مناطق حساس کشور را مورد حمله قرار می‌دهد که در این مرحله ما با کلیه سامانه‌های دفاعی خود به صورت گسترده با آنها به مقابله می‌پردازیم». 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه‌ ماموریت این قرارگاه دفاع از قلمرو هوایی کل کشور است، اظهار داشت: «در این ماموریت، یگان‌های پدافند هوایی کل نیروهای مسلح با یکدیگر همکاری دارند». 

میقانی خاطرنشان کرد:« این برای اولین بار است که رزمایشی با این گستره و به اتفاق مجموعه نیروهای پدافند هوایی کل کشور انجام می‌شود که یکی از اهداف آن هماهنگی بین تمامی این یگان‌هاست». 

امیر میقانی هدف دیگر این رزمایش را تمرین‌ طرح‌های پدافند عامل و غیر عامل و نیز تاکتیک‌های دفاع جنگ ناهمتراز اعلام کرد. 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در خصوص سیستم‌ها و تجهیزات به کارگیری شده در این رزمایش نیز گفت: «بسیاری از سامانه‌های مورد استفاده در این رزمایش، بهینه‌سازی شده است و علاوه بر آن از سیستم‌های نوساز ساخت داخل و متناسب با دفاع نامتقارن استفاده می‌شود که این سامانه‌ها در رزمایش «مدافعان آسمان ولایت» مورد آزمایش میدانی قرار می‌گیرند». 

میقانی هدف نهایی این رزمایش را آموزش به یگان‌های پدافند هوایی، انتقال دانش و تجربه به کارکنان جوان و ارتقای توان رزمی و آمادگی دفاعی برشمرد. 

وی خاطرنشان کرد: «برای دفاع از تاسیسات مهم و حساس کشور برنامه‌ها و توانمندی‌های بالایی داریم که می‌توان با استفاده از آن هرگونه تهدید دشمن را کشف و به مقابله با آن پرداخت». 

امیر میقانی تاکید کرد: «اگر تعرضی به کشورمان بشود با جواب دندان شکن خود دشمن را غافلگیر خواهیم کرد». 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در پایان، پیام رزمایش «مدافعان آسمان ولایت» را صلح، دوستی و امنیت اعلام کرد و گفت:‌ «کشور ما یک کشور صلح‌طلب است و هیچگاه خواهان جنگ نبوده و ما با تمام کشورهای منطقه برادر هستیم و این رزمایش در راستای آمادگی دفاعی نیروهای مسلح انجام می‌شود؛ چرا که معتقدیم ملت زنده و بیداری مانند ملت ایران باید همیشه برای دفاع آماده باشد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین