کد خبر: ۷۹۷۸۶۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲

وزیر ارشاد پیام تسلیت صادر کرد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت حاج محسن لبانی، یار دیرین امام (ره) و رهبری را تسلیت گفت.
وزیر ارشاد پیام تسلیت صادر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درگذشت مرحوم محسن لبّانی، یار دیرین امام و رهبری و از سابقون نهضت امام خمینی(ره) موجب تأثر و تاسف شد.

آن مرحوم از چهره های موثر نهضت انقلاب و در زمره وفاداران صدیق امام راحل و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بود که از ابتدای دوران جوانی تا پایان عمر شریفش در عرصه‌های مهمی با اخلاص و تقوا نقش‌آفرینی کرد.

فقدان این شخصیت ارزشمند را به محضر رهبرمعظم انقلاب(مدظله العالی)، جامعه متدین بازاریان. علاقه مندان و دوستان آن بزرگوار به‌ویژه خانواده محترم، تسلیت می گویم و رحمت و رضوان الهی را برای این پیرغلام خدوم و نجیب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مسالت دارم.»

گفتنی است، حاج محسن لبانی، یار دیرین امام و رهبری و از فعالان نهضت انقلاب اسلامی بود که پنجم مهر ماه پس از یک عمر مجاهدت دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم لبانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با مسئولیت‌هایی که داشت از جمله نماینده امام (ره) و رهبری در بازار تهران، خدمات فراوانی جبهه انقلاب انجام داد و در زمان جنگ تحمیلی هم مسئولیت‌های گوناگونی تامین احتیاجات جبهه را بر عهده گرفت و خدمات مهمی را در این زمینه ارائه کرد.

وی ریاست شورای مرکزی اصناف را برعهده داشته و همچنین عضو مجموعه نماینده و معتمدان امام در بازار همراه با مرحوم حاج سعید امانی بود. همچنین زمانی که امام خمینی رحمت الله علیه تولیت حوزه علمیه مروی را طی حکمی، به آیت‌الله مهدوی‌کنی دادند، طبق وقف‌نامه، غیر از تولیت، یک نفر هم باید به عنوان ناظر باشد؛ لذا با پیشنهاد حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی، مرحوم لبانی به عنوان ناظر انتخاب شد که وظیفه نظارت بر تمام امورات مدرسه را بر عهده داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین