کد خبر: ۷۹۸۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

۲ دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس در زندان/فرهاد دانشجو: تا آخرین قطره خون برای حفظ نظام می‌ایستیم/ حجاب، امری واجب است

رییس دانشگاه تربیت مدرس گفت: ۲ نفر از دانشجویان این دانشگاه در حال حاضر جزو بازداشتی ها هستند که در خارج از دانشگاه بازداشت شده اند و بقیه افرادی که از آنان نام برده می شود، دانش آموختگان دانشگاه هستند که در شهرهای محل سکونت خود دستگیر شده اند.
۲ دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس در زندان/فرهاد دانشجو: تا آخرین قطره خون برای حفظ نظام می‌ایستیم/ حجاب، امری واجب است
آفتاب‌‌نیوز :

فرهاد دانشجو روز دوشنبه در نشست شورای دانشگاه افزود: برای آزادی دانشجویان دانشگاه پیگیری های لازم انجام شده است و این دانشجویان مانند فرزندان ما هستند و من با نگاهی پدرانه و به خاطر مسوولیتی که بر عهده دارم برای آزادی این دانشجویان تلاش می کنم البته این پیگیری ها به منزله تایید کار آنان نیست.

وی به اعتراضات اخیر در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی که از راه درست اعتراض می کنند و ایرادهایی که به حاکمیت و برخی روش های موجود دارند را باید از مخالفین و معاندین با اصل نظام و منافقین جدا کرد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس به موضوع حجاب در اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: در احادیث و کلام ائمه اطهار (ع) آمده است که مخالفت با احکام شریعت و اهل بیت (ع) از بازیچه ها و القائات شیطان است. حجاب، امری واجب است و البته لازم تر از آن، این است که اصلاح قلب صورت گیرد و خود افراد با معرفت و شناخت به واقعیت لزوم آن دست یابند.

دانشجو، بصیرت و آگاهی دانشگاهیان را ضروری دانست و اظهار داشت: رفتار یک فرد دانشگاهی باید رفتار ارائه منطق و استدلال باشد. ما تا آخرین قطره خون برای حفظ نظام جمهوری اسلامی می ایستیم و در این عملیات روانی و غیر واقعی باید رفتار یک فرد دانشگاهی، ‌ رفتار ارائه منطق و استدلال باشد تا از آثار منفی که این وقایع برای خود دانشجویان، اساتید و کشور خواهد داشت، جلوگیری شود.

رییس دانشگاه تربیت مدرس در بخش دیگری از سخنان خود از امضا و تصویب صورتجلسه پنجاه و نهم هیات امنای دانشگاه از سوی رییس جمهور و وزیر علوم و انتخاب اعضای جدید هیات ممیزه دانشگاه خبر داد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تربیت مدرس، در ادامه این جلسه اعضای شورای دانشگاه به بحث و بررسی وقایع اخیر و نقش اساتید و مسئولان دانشکده ها و دانشگاه برای برخورد صحیح با این وقایع پرداختند.

ایجاد امید و نشاط برای دانشجویان و تسهیل اشتغال آنان در آینده، ‌ توسعه تشکل های دانشجویی و انجمن های علمی، ‌برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، ‌مخاطب شناسی و نحوه درست برخورد و صحبت چهره به چهره بر اساس نوع شخصیت احساسی و منطقی افراد، ‌ فراهم کردن فضای درست شنیدن و انتقاد، فراهم کردن فضای اطلاع رسانی صحیح و آگاه کردن دانشجویان در فضای علمی و اتحاد اساتید و ایجاد آرامش از سوی آنان از موارد مطرح شده از سوی اعضای حاضر در جلسه بود.

در ادامه کردنائیج معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گزارشی از بازگشایی دانشگاه و تشکیل کلاس ها ارائه کرد و گفت: آمار برگزاری کلاس ها در دانشگاه بسیار مطلوب است و تقریبا ۱۰۰ درصد کلاس ها برگزار شده که نشان از برنامه ریزی صحیح و انجام امور به نحو احسن در دانشگاه دارد.

در ادامه نشست گزارش پیشرفت پروژه "طراحی ساختار تفصیلی دانشگاه تربیت مدرس" از سوی دکتر خدایار معاون توسعه منابع و سرمایه انسانی، ارائه شد.

وی به اهمیت نقش اعضای غیر هیات علمی در پیشبرد اهداف دانشگاه اشاره و تصریح کرد: یکی از دغدغه ها ما این است که آیا در بخش اعضای غیر هیات علمی آن گونه که شایسته و بایسته است نیروی انسانی کمی و کیفی داریم یا خیر و در این راستا سند جامع نیروی انسانی تدوین شد تا با تشکیل مرکز پایش نیروی انسانی چند گام جلوتر از خود واحد ها به فکر تامین نیروی انسانی شایسته برای آنها باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین