کد خبر: ۷۹۸۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳

اظهارات سلیمی نمین درباره اعتراضات اخیر

یک تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمن در تحولات اخیر کشور، گفت: دشمن به رسانه‌های فارسی زبان اکتفا نکرده و رسانه‌های اصلی و باسابقه خود را به میدان آورده است.
اظهارات سلیمی نمین درباره اعتراضات اخیر
آفتاب‌‌نیوز :

عباس سلیمی‌نمین با اشاره به بیانات رهبری درباره اقدامات رسانه‌ای غرب در قبال تحولات و اعتراضات اخیر کشور، اظهار کرد: رسانه‌های غرب در این اتفاقات اخیر، پیشقراول یا پیشاهنگ یک حرکت ضد ایرانی شده‌اند.

دشمن حتی به رسانه های فارسی زبان از جمله BBC و ایران اینترنشنال اکتفا نکرده بلکه رسانه های اصلی و باسابقه خود را به میدان آورده است زیرا مساله ایران برای غرب بسیار مهم است و آنها به همین دلیل همه امکانات خود را به صحنه آورده‌اند.

وی ادامه داد: قبل از این قضایا، رسانه‌های اصلی آن‌ها بحث سلامت رهبری را مطرح کردند در حالی‌که اطلاع داشتند طرح این مسائل به اعتبارشان ضربه می زند. ولی چون می‌دانستند رهبری علاوه بر جایگاه رسمی در نظام، نقش معنوی و انسجام‌بخشی هم دارند؛ بنابراین شایعه بیماری را مطرح می‌کنند تا به تصور خود در جامعه ناامیدی ایجاد کنند. حتی بعد از اینکه رهبری هم سخنرانی کردند، موضوع را رها نکردند و بر مواضع خود پافشردند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: بعد از این‌که اتفاقات اخیر گسترش یافت، این رسانه ها با تمام قوا در صحنه حاضر شدند و جنگ رسانه ای به راه انداختند. مثلا 50 تا 100 نفر در خیابان بودند اما رسانه های آنها به گونه ای اخبار را منتشر کردند که گویی جنگ به راه افتاده است. حتی اخبار جعلی را با اینکه می دانند به اعتبارشان لطمه می زند، هم منتشر می کنند. البته در این مواقع ما باید به توانمندی دشمن در این میدان و به ضعف خود توجه کنیم.

سلیمی نمین در پایان با اشاره به نقش این رسانه ها در منحرف کردن مطالبات جامعه، گفت: نکته اول این است که در جامعه ما مثل سایر جوامع اعتراضاتی وجود دارد که باید بستر مناسب برای بیان منطقی آن ایجاد و تقویت شود. با این حال رسانه های غرب می توانند مسیر بیان این مطالبات را منحرف کنند و آن‌ها را به سمت هرج و مرج و آشوب بکشانند. این رسانه ها به کمک شبکه های آموزش دیده خود، جنگ رسانه‌ای را ایجاد کرده‌اند یعنی ابتدا شبکه‌های آموزش دیده اقدامی در خیابان می‌کنند و سپس رسانه‌ها از آن اقدامات، جنگ می سازند حالا البته ممکن است جوانان هم از روی عصبانیت فریادی زده و اعتراضی کنند اما این رسانه ها هستند که مسیر اعتراضات را به هنجارشکنی و آشوب می کشانند. این رسانه ها در کودتای 28 مرداد هم نقش داشتند البته آن زمان به اندازه امروز تجربه و امکانات نداشتند ولی امروز یک جنگ تمام عیار رسانه ای به راه انداخته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین