کد خبر: ۷۹۸۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۶
مذاکرات و تبادل پیام در حال انجام است

امیرعبداللهیان: احساس می‌کنیم آمریکا اکنون با درک بهتری در تبادل پیام‌ها حضور دارد

وزیر امور خارجه درباره آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام، گفت: فکر می‌کنم اقداماتی که برای لغو تحریم‌ها از مسیر مذاکرات و تبادل پیام در حال انجام است، در مجموع در مسیر درست خودش قرار دارد.
امیرعبداللهیان: احساس می‌کنیم آمریکا اکنون با درک بهتری در تبادل پیام‌ها حضور دارد
آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان روز دوشنبه همچنین افزود: ما در آخرین تحولات تلاش کردیم تا از فرصت حضور همه طرف‌ها در نیویورک در جریان برگزاری هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، استفاده کنیم. مذاکره کننده ما علی باقری نیز در بخشی از سفر حضور داشتند و با انریکه مورا دیدار کردند، همچنین با برخی وزرای خارجه و مقامات مرتبط با این موضوع دیدار و گفت‌وگو کردند و به جمع بندی خوبی دست پیدا کردند.

وزیر امور خارجه یادآور شد: در حال حاضر به نقطه‌ای رسیدیم که درک مشترک در موضوعات مختلف وجود دارد و این کمک می‌کند در گام‌های نهایی توافق بتوانیم با سرعت بهتر و بیشتری عمل کنیم. طرف آمریکایی با یک مشکل پیش از این مواجه بود، اینکه درک درستی از شرایط نداشت، احساس می‌کنیم طرف آمریکایی اکنون با درک بهتری در تبادل پیام‌ها حضور دارد.

امیر عبداللهیان در ادامه به موضوع همکاری ایران و آژانس اشاره کرد و گفت: ما در چارچوب پادمان به همکاری‌های خود با آژانس در تمام این مدت ادامه دادیم اما بر اساس قانون راهبردی مجلس، گام‌های متناسب با قانون را در حوزه صلح آمیز هسته‌ای برداشتیم که در اقدامی متقابل نسبت به بدعهدی طرف مقابل این اقدامات اتخاذ شد.

وی همچنین اضافه کرد: همکاری‌های ما با آژانس وارد فاز جدیدی شده بود که در گفت‌وگوهای اخیر بین محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مباحث مطرح شد و فکر می‌کنم به درک و تفاهم مشترکی رسیدیم. در آن چارچوب درباره همکاری‌های ایران با آژانس و پاسخ دادن به برخی اتهامات بی اساس آژانس و همچنین در ارتباط با رسیدن به توافق یک نقشه راهی در مقابل ما قرار دارد.

وزیر امور خارجه در ادامه اظهار کرد: فکر می‌کنم چنانچه طرف آمریکایی همین مسیری که در روزهای گذشته در رابطه با آن تبادل پیام شده است و یک درک نسبتا مشترکی در این موضوع ایجاد شده را به همین شکل واقع بینانه پیش ببرد، توافق بین ایران و سایر طرف های دیگر در دسترس است.

وی تصریح کرد: از نظر زمانی هر مقطعی که احساس کنیم توافق ما به نقطه‌ای رسیده که خطوط قرمز کاملا رعایت شده و می‌توانیم نفع اقتصادی از بازگشت به توافق را داشته باشیم، حتما در نقطه توافق قرار خواهیم گرفت و خوشبین هستیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین