کد خبر: ۷۹۸۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸

افراد لیدر اعتراضات تا تکمیل پرونده و ارائه به مرجع قضایی در بازداشت می‌مانند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر اطلاعات در جلسه امروز این کمیسیون برای ارائه گزارشی از تحولات و وقایع اخیر کشور گفت: طبق توضیحات وزیر اطلاعات، تعدادی از افراد دستگیر شده نقش لیدری در اغتشاشات را داشتند. تعدادی در جریان هفته‌های اخیر دستگیر شده که به دلیل نداشتن نقش موثری در اغتشاشات آزاد شده‌اند، اما افراد لیدر اغتشاشگر تا تکمیل پرونده و ارائه به مرجع قضایی در بازداشت می‌مانند.
افراد لیدر اعتراضات تا تکمیل پرونده و ارائه به مرجع قضایی در بازداشت می‌مانند
آفتاب‌‌نیوز :

ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی گفت: این جلسه با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد که گزارش دقیقی از تحولات و وقایع اخیر کشور ارائه کردند. اطلاعات جزئی به سمع و نظر اعضای کمیسیون رسید که مبتنی بر ابعاد مختلف اتفاقات رخ داده اخیر در سطح کشور بود.

وی ادامه داد: این اطلاعات بر پایه جنگ شناختی کسب شده که توسط دشمنان جمهوری اسلامی ایران در جریان است و به صورت موشکافانه مورد بررسی قرار گرفت. همچنین گزارشی در مورد دستگیرشدگان حوادث و اغتشاشات اخیر ارائه شد. وزیر بیان داشت که تعدادی از افراد دستگیر شده نقش لیدری در اغتشاشات را داشتند. همچنین تعدادی در جریان هفته‌های اخیر دستیگر شده که به دلیل نداشتن نقش موثری در اغتشاشات آزاد شده‌اند، اما افراد لیدر اغتشاشگر تا تکمیل پرونده و ارائه به مرجع قضایی در بازداشت می‌مانند.

عموئی اضافه کرد: بر اساس گزارش وزیر اطلاعات در دستگیری‌های اخیر شاهد حضور عوامل وابسته به گروه‌های مختلف معاند از جمله گروه‌های تجزیه‌طلب، جریان ضاله بهائیت و منافقین بودیم که بیانیه تبیینی وزارت اطلاعات نیز در این خصوص منتشر شد. در این بیانیه جزئیات روشنی از حضور و نقش این افراد در ناآرامی‌ها ارائه شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری اینکه کمیسیون امنیت ملی پیش از این هم از مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مقامات انتظامی برای بررسی این موضوع دعوت کرده بود، گفت: جلسات کمیسیون در این خصوص ادامه خواهد داشت. بی شک امنیت مردم و ثبات کشور مطالبه اصلی نمایندگان از مراجع ذیصلاح و حافظان امنیت است. البته موضوع فوت خانم امینی موضوعی است که به دقت در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در حال بررسی است.

وی همچنین گفت که در بخش دیگری از این جلسه وزیر اطلاعات سوالات 3 نفر از نمایندگان را پاسخ داد. مقرر شد بررسی دقیق تر سوالات در جلسات کارشناسی آتی طی یک ماه آینده موکول شود. آقایان رضایی و علیزاده برمی نمایندگان دشتستان و دامغان و خانم پاشایی نمایندگان سوال کننده از وزیر بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین