کد خبر: ۷۹۸۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در گرو تصویب مجلس

سخنگوی دولت گفت: در صورت تصویب لایحه اخیر دولت توسط مجلس، افزایش حقوق کارکنان دولت از تاریخ یکم شهریور اعمال می‌شود.
افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در گرو تصویب مجلس
آفتاب‌‌نیوز :

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در گفتگوی تلویزیونی درباره افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: لایحه‌ای که به منظور متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و همچنین بازنشستگان عزیز کشوری و لشکری در جلسه مورخ ۶ مهر امسال به تصویب دولت رسید، با قید دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

وی افزود: در این لایحه پیشنهاد شده با توجه به اینکه در قانون بودجه سقفی برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در نظر گرفته شده، مجوزی برای میزانی افزایش حقوق برای آنها در اختیار دولت قرار بگیرد که تا در صورت صلاحدید مجلس از ابتدای شهریورماه دریافتی کارکنان دولت مقداری افزایش پیدا کند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: برای کارکنان دولت درصد به صورت پلکانی در نظر گرفته شده یعنی کسانی که به نوعی حقوق بگیر پایین حساب می‌شوند، نزدیک ۲۰ درصد افزایش و هرچقدر که بالاتر بیاید درصد کاهش پیدا می‌کند؛ این اقدام در جهت شعار قبلی دولت برای عادلانه سازی پرداخت ها است.

بهادری جهرمی ادامه داد: همچنین برای عائله‌مندی و کمک هزینه اولاد نیز در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیشنهاد شده که بتوانیم حق عائله‌مندی و اولاد را افزایش دهیم.

سخنگوی دولت بیان کرد: در لایحه دولت پیشنهاد شده که امکان این افزایش حقوق از تاریخ یکم شهریور وجود داشته باشد ولی باید ببینیم مجلس با کلیات و جزئیات لایحه موافقت می‌کند یا خیر و شورای نگهبان نیز آن را مورد تأیید قرار دهند، که در صورت تایید بنا به پیشنهاد دولت از تاریخ یکم شهریور می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین