کد خبر: ۷۹۹۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷

جزئیات دیدار مخبر با نخست وزیر آذربایجان

معاون اول رییس جمهور همکاری‌های حوزه حمل نقل را از محور‌های اصلی روابط ایران و آذربایجان دانست و گفت: سند همکاری سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان نقش موثری در گسترش روابط فیمابین دارد.
جزئیات دیدار مخبر با نخست وزیر آذربایجان
آفتاب‌‌نیوز :

محمد مخبر در حاشیه دومین مجمع اقتصادی خزر در دیدار علی اسدف نخست وزیر آذربایجان با اشاره به دستور رییس جمهور کشورمان در خصوص توسعه همکاریهای حوزه حمل و نقل با کشور آذربایجان تصریح کرد: ظرفیت های گسترده ای برای توسعه همکاریهای دو کشور در بخش حمل و نقل وجود دارد و تهران مصمم به تقویت همکاریهای خود با باکو است.

معاون اول رییس جمهور توسعه تجارت ترجیحی برای افزایش حجم مبادلات را از راهبردهای جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: در حال حاضر سطح مبادلات تجاری ایران و آذربایجان متناسب با ظرفیت های موجود در دو کشور نیست.

وی افزود: اشتراکات فرهنگی و دینی ایران و آذربایجان می‌تواند بسترساز تسریع در توسعه مناسبات فیمابین باشد و به تحقق اهداف و نتایج مورد نظر دو کشور در همکاریهای تجاری کمک کند.

مخبر با بیان اینکه جمهوری اسلامی، کشور آذربایجان را برادر خود می داند و آماده است همکاریهای فیمابین را در همه زمینه ها گسترش دهد، افزود: مرزهای کشورهای همسایه برای ایران خط قرمز است و تهدید این مرزها پذیرفته نیست.

علی اسدف نخست آذربایجان نیز در این دیدار با اشاره به روابط صمیمانه و دوستانه میان روسای جمهور دو کشور گفت: این روابط صمیمانه می تواند مقوم مناسبات دو کشور و تسریع کننده برنامه ها برای گسترش روابط باشد.

وی با اشاره به برگزاری جشن ۳۰ سالگی روابط دیپلماتیک تهران- باکو در آذربایجان خاطرنشان کرد: مرز ایران و آذربایجان به مرز برادری تبدیل شده و رییس جمهور آذربایجان حمایت تهران از مرزهای این کشور را ارزشمند توصیف کرده است.

نخست وزیر آذربایجان همچنین از حمایت ایران برای انتقال گاز ترکمنستان به آذربایجان از طریق ایران قدردانی و بر لزوم پیگیری جدی‌تر روند همکاریهای فیمابین از سوی کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، دومین مجمع اقتصادی خزر با حضور معاون اول رئیس جمهور ایران و نخست وزیران چهار کشور ساحلی دیگر در مسکو در حال برگزاری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین