کد خبر: ۷۹۹۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
ما چیزی جز اتصال به ملت نداشته‌ایم

مدیر حوزه‌های علمیه: اصلاح برخی رفتار‌ها و برنامه‌ها ضرورت دارد/ باید جوابگوی ملت ایران باشیم

آیت الله اعرافی گفت: حوزه‌های ما همیشه مردمی، اجتماعی و سیاسی به معنای درست بوده‌اند و ما چیری جز اتصال به ملت نداشته‌ایم و امروز نیز ما در کنار مردم هستیم.
مدیر حوزه‌های علمیه: اصلاح برخی رفتار‌ها و برنامه‌ها ضرورت دارد/ باید جوابگوی ملت ایران باشیم
آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله علیرضا اعرافی در آیین بهره‌برداری از ساختمان حوزه علمیه میناب اظهار داشت: تلاش جریان‌های استکباری در فضای رسانه‌ای و مجازی را نشانه‌ای بر درست بودن راه ملت ایران است.

وی ادامه داد: یقین داشته باشید زنان و جوانان ایرانی و توده‌های مردم ایران در این مسیر مستحکم خواهند بود و خواب‌های شوم دشمنان تعبیر نخواهد.

وی اضافه کرد: غرب استکباری تحمل شکوه، عظمت، استقلال و بزرگی ایران اسلامی را ندارد البته هرگز نفی اشکالات و ضعف‌ها را نمی‌کنم، قطعا اصلاح برخی رفتارها و برنامه‌ها ضرورت دارد.

عضو شورای نگهبان گفت: باید جوابگوی ملت ایران باشیم اما سخن من آن است که انقلاب اسلامی امید را در همه مستضعفان عالم برانگیخت.

اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: حوزه، از تاریخی بیش از هزار ساله برخوردار است و حوزه‌های علمیه ما تاریخی درخشان دارند چنانچه همواره مهد علم و دانش و تولید فکر و اندیشه بوده اند.

وی ابراز داشت: تمامی علوم بشری در حوزه‌ها رواج پیدا کرده است و امروز هم حوزه ها در کنار دانشگاه‌ها با تقسیم‌کاری که انجام شده است به رسالت‌های خود عمل می‌کند

اعرافی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، خواجه نصیرها، بوعلی سیناها و علامه‌ها را تربیت کرده است، عنوان کرد: معلمان اخلاق و مربیان و دین و هدایت بشر از این حوزه ها برخواسته اند و هر جا حوزه و مدرسه علمیه است باید در آن علم و دانش باشد و تعمیق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: رسالت ما این است که دست هدایت جویان را بگیریم و راه را به رهجویان نشان دهیم در کنار اینکه در رسالت دیگر باید برای تحقق دین خدا تلاش کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح‌کرد: حوزه های ما همیشه مردمی، اجتماعی و سیاسی به معنای درست بوده‌اند و ما چیری جز اتصال به ملت نداشته‌ایم و امروز نیز ما در کنار مردم هستیم.

عضو شورای نگهبان تأکید کرد: حوزه‌های علمیه همیشه در برابر فتنه‌گران و مستکبران راه مقاومت و ایثار را داشته و خواهد داشت.

اعرافی اظهار داشت: طلاب و جوانان عزیزی که توفیق یافته‌اند در خانه حضرت ولیعصر(عج) حضور پیدا کنند بدانند که بالاترین افتخار نصیبشان شده است هر چند که طعنه‌هایی نیز ممکن است بشنوند.

وی خطاب به جوانان حاضر در حوزه علمیه میناب گفت: اما بدانید که باید افتخار کنید و بر خود ببالید و در دوره جوانی تمامی همت خود را برای پیشرفت در همه ابعاد به کار بگیرید و سنت‌های حوزه را پاس دارید.

وی ابراز داشت: نسل جوان و جامعه امروز به فلسفه و حکمت الهی نیازمند است و حوزه های علمیه برای این نیاز باید پاسخگو باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان‌کرد: مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه قم زمانی که فوت کردند این حوزه فقط ۳۰۰ طلبه داشت اما چون پایه‌های تحصیل و تهذیب در آن خوب ریخته شده بود از آن، امام و دیگر بزرگان بلند شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه ۳۳ سوره توبه و تاکید بر اینکه راه پیروزی جریان توحید بر سایر تفکرات توسط رسول گرامی اسلام باز شد، اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) تمدنی نو برای عالم ایجاد کرد که معارف ناب آن همه بشر را تحت تاثیر قرار داده است.

‌وی افزود: اسلام عزیز روز به روز رشد کرده و امروز خود را به دومین دین پرجمعیت دنیا تبدیل کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اهمیت اجرای فرامین الهی، افزود: اگر جامعه بشری به درستی از پیام الهی که توسط رسول گرامی اسلام(ص) به دست مردم رسید استقبال می‌کرد امروز چهره عالم به شکل دیگری بود.

اعرافی ادامه داد: بدانید آن چیزی که در آیه ۳۳ سوره توبه مطرح می‌شود یک آرزو نیست بلکه وعده الهی است و قطعا روزگاری خواهد آمد که ارزش‌های انسان‌ساز اسلام بر همه ارکان دنیا حاکمیت پیدا خواهد کرد.

وی تمدن عصر ظهور را یک تمدن به تمام معنا الهی دانست و اضافه کرد: دل‌های مؤمنان، مشتاقان و متدینان به ادیان الهی و مذاهب اسلامی به عشق رستاخیزی می‌تپد که با حضور حصرت ولی عصر(عج) ایجاد خواهد شد و پیروزی همه اسلام بر همه‌ اندیشه‌های دیگر به صورت تام و کامل محقق خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان‌اینکه اعتقاد به منجی در اکثر ادیان و مذاهب وجود دارد تصریح‌کرد: اسلام نگاه ویژه‌تری به بحث منجی دارد و در نگاه ما محور تحول بزرگ بشری انسانی در حال حاضر نیز موجود و زنده است و بر اعمال و رفتار ما نظارت دارد.

وی ابراز داشت: بر همین مبنا انتظار، یک امید کور نیست بلکه یک امید عمیقی است که روحیه جهاد و مقاومت تولید می‌کند و موتور متحرکه‌ای است که انسان‌های مومن و متعهد را پای‌کار می‌آورد.

اعرافی نفی تکالیف اجتماعی و سیاسی در مقوله انتظار را جریانی انحرافی دانست و تصریح‌کرد: ندبه در مسیر انتظار باید با امید، جهاد، ایثار و مقاومت در راه خدا و جانفشانی برای حفظ ارزش‌ها همراه باشد.

وی در سفر به هرمزگان، ساختمان جدید حوزه علمیه شهرستان میناب، مدرسه علمیه امام علی (ع) را افتتاح کرد که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۲ آغاز شده است و تا به امروز به طول انجامیده است.

گفتنی است، فعالیت حوزه علمیه میناب از سال ۹۱ آغاز شده است و کلاس‌های درس این مدرسه علمیه تا پیش از این در محلی استیجاری برگزار می‌شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین