کد خبر: ۷۹۹۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
سخنگوی کمیسیون امورداخلی و شورا‌ها مجلس؛

گزارش فوت مهسا امینی نهایی نشده؛ نمی‌دانم صحبت‌های رئیسی بر چه اساسی بوده

سخنگوی کمیسیون امورداخلی و شورا‌ها مجلس گفت: من اطلاع ندارم که صحبت آقای رئیس جمهور بر چه اساس بوده، اما بحثی که ما داریم این است که گزارش کمیسیون امورداخلی و شورا‌ها به دلیل عدم دریافت گزارش رسمی پزشکی قانونی هنوز نهایی و منتشر نشده است.
گزارش فوت مهسا امینی نهایی نشده؛ نمی‌دانم صحبت‌های رئیسی بر چه اساسی بوده
آفتاب‌‌نیوز :

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین وضعیت بررسی پرونده درگذشت مهسا امینی در این کمیسیون و تهیه گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در این زمینه گفت: گزارش کمیسیون در خصوص حادثه درگذشت خانم امینی هنوز نهایی نشده است.  ما در روند بررسی، بازبینی فیلم‌ها را در کمیسیون انجام دادیم و در تمامی مراحل دقت کردیم تا کار بدون هر گونه ملاحظه‌ای انجام شود؛ چرا که به هر حال حق الناس است. همچنین سعی ما در کمیسیون این بوده که خود را مکلف می‌دانستیم یک بررسی متقن، جامع و کامل داشته باشیم.

نماینده ساوجبلاغ افزود: حتی در راستای همین وظیفه از خانواده مرحومه نیز دعوت شد تا در کمیسیون حضور پیدا کنند. ضمن اینکه در کمیته‌ای که تشکیل شد کارشناسان حقوقی و پزشکان نیز عضویت دارند و تلاش بر این است که بررسی جامع و کاملی صورت گیرد، در حال حاضر ما منتظر اعلام نظر رسمی پزشکی قانونی هستیم.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشور، اظهار داشت: یک مساله مهم و یک واقعیت انکارناپذیر این است که امنیت کشور برای همه مردم از جمله این خانواده محترمی که در این مساله عزادار شده‌اند، دارای اهمیت است. امروز هر حرکت و اقدامی که به امنیت جامعه صدمه و لطمه وارد کند غیرقابل تایید است. متاسفانه یک عده‌ای این حادثه را بهانه کردند و اقدامات خسارت‌بار و خشونت‌آمیزی را صورت دادند که در این حوادث گروهی خودرو‌های آمبولانس را آتش زدند، به اموال عمومی آسیب وارد کردند و اقدامات خشونت باری داشتند از جمله اینکه در این حوادث حدود ۱۷ نفر (از نیروهای امنیتی)شهید شدند.(این نماینده اشاره ای به تعداد مردم کشته شده نکرده اما برخی از کشته شدن ده‌ها نفر در این حوادث خبر داده‌اند.) 

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوار‌ها خاطرنشان کرد: این رفتار‌ها و اقدامات در حالی بود که از همان ابتدا آقای رئیس‌جمهور، رئیس محترم قوه قضاییه و رئیس محترم مجلس همگی تاکید بر این داشتند که این موضوع به دقت بررسی خواهد شد، ولی عده‌ای اقداماتی را علیه امنیت ملی انجام دادند که به هیچ وجه توجیه عقلانی ندارد.  نظام استکبار جهانی و سران کشور‌های غربی تلاش کردند تا در این شرایط کشور را ناآرام کنند در حالی که حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارند و اگر راست می‌گویند باید به میزان رعایت حقوق بشر در کشور خود رسیدگی کنند.

حدادی در پاسخ به این سوال که «در شرایطی که گزارش کمیسیون آماده نشده، در این دو روز در خبری آمده بود که آقای رئیسی با اشاره به بررسی گروهی در مجلس گفته است که در حادثه فوت خانم امینی ضرب و شتم نبوده است، این سخنان به گزارش کمیسیون شما اشاره دارد؟»، گفت: من از این اطلاع ندارم که صحبت ایشان بر چه اساس بوده، اما بحثی که ما داریم این است که گزارش کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها به دلیل عدم دریافت گزارش رسمی پزشکی قانونی هنوز نهایی و منتشر نشده است و ما منتظر گزارش پزشکی قانونی هستیم، هر زمان که این گزارش به دست ما برسد گزارش کمیسیون نیز کامل شده و به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

در مصاحبه‌ای که دو روز گذشته از سید ابراهیم رئیسی با شبکه ملی تلویزیون چین و همچنین شبکه جهانی تلویزیون این کشور منتشر شد، رئیس‌جمهور درخصوص حادثه فوت مهسا امینی گفته بود: «این موضوع در حال بررسی است. من نمی‌خواهم اظهارنظر قطعی کنم لکن یک گروه از مجلس ایران این موضوع را بررسی کردند و گفتند ضرب و شتمی نبوده و عوارض جسمی خودِ خانم باعث فوت شده است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین