کد خبر: ۷۹۹۷۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
هیچ جامعه‌ای مقدس و پاک نخواهد شد، مگر آنکه مردمانش بدون ترس حق خود را مطالبه کنند

قاسمی‌پور: به دلیل برخورد‌های ناشیانه، نسل جوان دین‌گریز شده‌اند

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی اعتراض حق قانونی هر شهروند ایرانی است، گفت: رویدادهای اخیر نشان داد که ساختارهای موجود نیازمند اصلاح و بازنگری اساسی است پافشاری کرد. متاسفانه امروز می‌ بینیم که آزاداندیشی و آزادی با خط کش های سلیقه ای معنا می شود. ثروت به سوی یک قشر اقلیت سوق داده شده و نه تنها از رفاه عمومی خبری نیست، بلکه فاصله طبقاتی هر روز بیشتر می ‌شود، آمارها نشان می‌ دهد بیشتر اقشار در شیب های نزولی بوده اند، با این تفاوت که قشر کم درآمد با آهنگی بسیار تندتر به عمق فقر رانده می شوند.
قاسمی‌پور: به دلیل برخورد‌های ناشیانه، نسل جوان دین‌گریز شده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

شیوا قاسمی پور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و آغاز هفته وحدت، گفت: متاسفانه امروز مجلس میان مسئولیت خود در قبال شهروندان و شنیدن مطالبات جامعه تراز مناسبی برقرار نکرده است، در حالی که انتظار می رود نمایندگانی که خود را وکلای ملت می ‌دانند به مطالبات شهروندان در خانه ملت توجه کنند تا به درستی آن را به بخش‌ های مختلف اجرایی حاکمیت منتقل کنند و مرز بندی دقیق تمام اعتراضات و انتقادات را پای اغتشاشات و موج سواری دشمنان ننویسند.

وی در ادامه یادآور شد: با شروع مجلس یازدهم رهبر معظم انقلاب در بیاناتی اظهار کردند مجلس یازدهم نقطه امید و مظهر امید مردم ایران است. امروز اختلاس کنندگان و غاصبان حقوق ملت آزادانه می گردند و مخدوش کنندگان اسلام به نام دین جولان می‌ دهند، امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مسائل اصلی جامعه را فراموش کرده‌ اند و مسائل جزئی و فرعی را برجسته می نمایند.

به دلیل برخوردهای ناشیانه نسل جوان دین گریز شده اند

این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز به دلیل برخوردهای ناشیانه و نامربوط، قشری نگری و سطحی ‌نگری، نسل جوان ما دین‌گریز شده و نسبت به برداشت راکد و متحجرانه از دین به شدت بیزار شده‌اند و اینگونه رفتارها را نمی‌پذیرند و نسبت به آن راضی نیستند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید با روح شریعت اسلام که مبتنی بر آسان‌گیری، بشارت و پرهیز از اکراه است مغایر باشد. قرآن کریم به تاکید یادآور می ‌شود که پیامبر(ص) وکیل، حسابرس و مسلط بر مردمان نیست و رسالتی جز رساندن پیام خداوند به روش حکیمانه ندارد. رویدادهای اخیر بار دیگر نشان داد که رویه‌ ها و ساختارهای موجود نیازمند اصلاح و بازنگری اساسی است و نباید بر روش ناکارآمدی که ثمره ‌ای جز جریحه‌ دار شدن عواطف انسانی و تضعیف حرمت شهروندان ندارد پای فشاری کرد.مردم ما برای پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظام اسلامی سنگ تمام گذاشتند، در دوران دفاع مقدس جانفشانی ها کردند، اما متاسفانه امروز می‌ بینیم که آزاداندیشی و آزادی با خط کش های سلیقه ای معنا می شود. ثروت به سوی یک قشر اقلیت سوق داده شده و نه تنها از رفاه عمومی خبری نیست، بلکه فاصله طبقاتی هر روز بیشتر می ‌شود، آمارها نشان می‌ دهد بیشتر اقشار در شیب های نزولی بوده اند، با این تفاوت که قشر کم درآمد با آهنگی بسیار تندتر به عمق فقر رانده می شوند.

قاسمی پور با اشاره به نامه امیر مومنان علی(ع) به مالک اشتر تصریح کرد: در بخشی از نامه آمده است وقتی مردم برای اعتراض و گرفتن حق خودشان به سوی تو آمده اند، نظامیان را مرخص کن تا مبادا مردم با دیدن آنها بترسند و به لکنت زبان بیفتند، من بارها از پیامبر شنیده ام که هیچ جامعه ای مقدس و پاک نخواهد شد، مگر آنکه مردمانش بدون ترس حق خود را مطالبه کنند.

ملت آگاه ایران اسلامی تفاوت بین اغتشاش و اعتراض را می‌ دانند

نماینده مردم مریوان با بیان اینکه مردم ما خواستار زندگی مطلوب، امنیت، عدالت و مدیریت سالم هستند، گفت: مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی بدون تردید اعتراض، حق قانونی هر شهروند ایرانی است، ملت آگاه ایران اسلامی تفاوت بین اغتشاش و اعتراض را می‌ دانند و همه ما مسئول هستیم تا شرایط اعتراض را برای شهروندان فراهم کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: مطابق قانون اساسی شما وظیفه دفاع از تک تک شهروندان ایرانی را دارید و تاکید می‌کنم وضعیت پیش آمده قابل قبول نیست و باید در این زمینه شفاف سازی صورت پذیرد.

قاسمی پور خطاب به اعضای دولت تاکید کرد: با تدبیر و برنامه ریزی دقیق مشکلات انباشته اقتصادی کشور را برطرف کنید، زیرا حل و فصل معادلات و مسائل معیشتی مردم چاره ساز بسیاری از مشکلات امنیتی، روانی و اجتماعی است. برای پایان یافتن همیشگی ناآرامی‌ها بیش از هرچیز درصدد ریشه کن ساختن عوامل نارضایتی برآیید و مطمئن باشید که انکار این واقعیت هیچ کمکی نخواهد کرد.

نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه اش خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: ساماندهی مرز باشماق، دومین مرز رسمی بین المللی و اولین مرز ترانزیت کشور را هر چه سریعتر در دستور کار قرار دهید.

قاسمی پور همچنین اختصاص بخشی از درآمد مرز باشماق و مرزهای غیر رسمی حوزه انتخابیه برای توسعه زیرساخت های شهرستان مریوان و سرو آباد را از سازمان برنامه و بودجه خواستار شد و گفت: باید هر چه سریعتر برای نجات دادن زریبار برنامه ریزی کنید.

وی با تاکید بر اینکه وزیر گردشگری مطالعه، طراحی، ساماندهی و مرمت منزل فرهنگی اورامان را در دستور کار خود قرار دهد، خطاب به وزرای جهاد کشاورزی و نیرو خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت های مجتمع پرورش ماهی سردآبی سیروان، تکمیل ایستگاه های پمپاژ مطالعه شده برای توسعه باغات، ایجاد اشتغال و رفع محرومیت در شهرستان های مریوان و سروآباد را در دستور کار قرار دهید و از وزیر آموزش و پرورش می خواهم به وضعیت نامناسب فضای آموزشی در شهرستان مریوان رسیدگی کند، زیرا این وضعیت غیر قابل قبول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین