کد خبر: ۸۰۰۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
نخست وزیر فلسطین:

اسرائیل به دلیل جنایت‌هایش باید محاکمه شود

نخست وزیر فلسطین در جلسه دولت گفت: باید اسرائیل به دلیل جنایت‌هایش محاکمه شود و شهرک نشینان نیز در لیست تروریسم قرار داده شوند.
اسرائیل به دلیل جنایت‌هایش باید محاکمه شود
آفتاب‌‌نیوز :

محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین در جلسه دولت گفت: آنچه در فلسطین رخ می‌دهد تروریسم دولتی سازمان یافته‌ای است که تنها دولت اشغالگر مسئولیت آن را برعهده دارد. باید اسرائیل به دلیل جنایت‌هایش محاکمه شود و شهرک نشینان نیز در لیست تروریسم قرار داده شوند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، وی گفت:

*جهان نباید سکوت در ازای جنایت‌های سربازان اسرائیلی در شهرها و روستاها و اردوگاه‌های فلسطینی را که قربانیان آن کودکان و جوانان هستند و همچنان با نزدیک شدن موعد انتخابات اسرائیل در ماه میلادی آتی افزایش می‌یابد، بپذیرد.

*سکوت جهانی در قبال جنایت‌ها به منزله ترغیب کردن به آن است. نباید به محکومیت‌ها و ابراز نگرانی برای توقف چنین جنایت‌هایی اکتفا کرد درحالی که مادران و پدران فرزندانشان را از دست می‌دهند و این همزمان با یورش شهرک نشینان تروریست و تجاوز به املاک شهروندان فلسطینی است.

*طی ماه میلادی جاری شهرک نشینان ده‌ها مورد تجاوز و یورش انجام دادند و نیروهای اسرائیلی بسیاری را کشته و منازل زیادی را منهدم کردند. ملت فلسطین با جنگی فراگیر و تجاوزی خونین روبرو است که یک لحظه هم متوقف نشده است.

اشتیه بر همبستگی دولت با اسرایی که اعتصاب غذا کرده‌اند تأکید کرد و خواهان همبستگی مردمی و رسمی و جهانی با آن‌ها شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین