کد خبر: ۸۰۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۴
به احترام ماه مبارک رمضان انجام می‌شود؛

سفارش غذای زندانیان در مصر از رستوران‌‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بعد از یک دوره آزمایشی موفق در ماه رمضان که به زندانیان اجازه داده شد بتوانند غذای افطاری خود را از هر رستورانی که بخواهند، سفارش دهند، از این ‌پس در دیگر ماه‌های سال هم این روند ممکن خواهد بود.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، یکی از مقامات امنیتی کشور مصر- که به‌دلیل سیاست‌های اداری نخواست نامی از او برده شود - روز شنبه این مطلب را اعلام کرد. روزنامه دولتی الاحرام مصر گزارش داده که در ماه رمضان مسئولین زندان سفارش‌های غذا را پیگیری و فراهم می‌کردند به‌طوری‌که در زمان افطار غذاها به‌دست زندانیان برسد.

در این حالت زندانیان خود هزینه غذای سفارشی‌شان را پرداخت می‌کنند. کباب و پیتزا غذاهای پر‌طرفدار سفارش‌داده‌شده در این مدت بوده اند.

ملاقات‌کنندگان در مصر می‌توانند برای زندانی خود غذا ببرند و این مسأله امری عادی بوده است. فعالان حقوق بشر مصری وضع زندان‌ها در مصر – که پر‌جمعیت‌ترین کشور عرب است – را بد توصیف می‌کنند؛ سلول‌های غیر‌پاکیزه و غذای بی‌کیفیت.

فعالان حقوق بشر همچنین شکنجه را در زندان‌ها و مراکز پلیس رایج می‌دانند؛ این در‌حالی‌ است که دولت مصر منکر این قضیه است و می‌گوید هر مأموری که چنین ‌عملی را مرتکب شود را مورد تعقیب قانونی قرار می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین