کد خبر: ۸۰۱۷۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
تبلیغات

۵ نکته بسیار کاربردی را قبل از رزرو هتل بدانید

هنگامی که قصد سفر دارید و می‌خواهید هتلی را برای اقامت چندروزه‌ی خود انتخاب کنید، در حقیقت به دنبال یک خانه‌ی موقت هستید که مدتی را در آن زندگی کنید. این موضوع اهمیت انتخاب یک هتل مناسب را آشکار می‌کند. شما هنگام رزرو هتل به چه موضوعاتی توجه می‌کنید و تا چه اندازه نسبت به نکات رزرو هتل آشنایی دارید؟
۵ نکته بسیار کاربردی را قبل از رزرو هتل بدانید
آفتاب‌‌نیوز :

زمانی که شما قصد رزرو آنلاین هتل را دارید، نمی‌توانید به صورت همزمان از رسپشن و سایر مسئولین هتل در مورد امکانات و شرایط آن سوال کنید. در واقع خوب است که ۵ نکته بسیار کاربردی را قبل از رزرو هتل بدانید تا هنگام رزرو، با مطالعه شرایط هر یک از هتل‌ها به راحتی به اطلاعات لازم در مورد امکانات هتل دست پیدا کنید. این نکات عبارتند از «روش جستجوی آنلاین»، «توجه به تعداد ستاره‌های هتل»، «آشنایی با انواع هتل‌ها»، «شناخت اصطلاحات مربوط به تخت‌ها اتاق‌های هتل» و «بررسی امکانات هتل».

روش جستجوی آنلاین برای هتل

شما می‌توانید با جست‌وجو کردن هتل‌های موجود در شهر مقصد، بهترین هتل را انتخاب کنید. به این ترتیب که در صفحه‌ی اول وب سایتی مانند فلایتیو، قسمت رزرو هتل را انتخاب کرده و اطلاعات مربوط به زمان سفر، شهر مقصد و تعداد مسافران را در باکس‌های مربوطه وارد می‌کنید. پس از ورود به صفحه‌ی هتل‌ها، با دریایی از گزینه‌ها مواجه می‌شوید.

برای این که بتوانید گزینه‌های خود را محدود کنید، از فیلتر‌های تعداد ستاره و محدوده‌ی قیمت استفاده کنید. در بالای صفحه نیز قسمتی وجود دارد که از شما می‌پرسد جستجوی شما بر چه اساسی صورت بگیرد، به عنوان مثال الویت با ارزان‌ترین هتل باشد و یا جستجوی شما بر اساس تعداد ستاره‌های هتل مرتب شود.

زمانی که بر اساس این روش‌های جستجو، هتل‌هایی که دارای شرایط و امکانات یکسان هستند، نمایش داده شد، شما می‌توانید وارد بخش نمایش جزئیات هر کدام از آن‌ها شده تا امکانات هر یک از این هتل‌ها، به همراه رتبه‌بندی از نظر کاربران، نقد و نظر‌ها و مشخصات اتاق‌ها را مطالعه کنید. پس از این که چند بار این کار را انجام دادید می‌توانید بهترین هتل را برای اقامت انتخاب کنید.

ستاره‌های هتل را بررسی کنید

اولین چیزی که در جستجوی اینترنتی هتل باید به آن توجه کنید، تعداد ستاره‌های هتل است. ستاره‌های هتل، یک استاندارد بین‌المللی است که در سراسر دنیا از قواعد یکسانی پیروی می‌کند؛ بنابراین در رزرو هتل تهران، اگر در جستجوی هتل‌های پنج ستاره هستید، با امکاناتی کمابیش یکسان روبه‌رو می‌شوید. تعداد ستاره‌ها، امکانات کلی هتل‌هایی با ستاره مشخص را بیان می‌کنند. امکانات هتل‌ها بر اساس ستاره‌هایشان عبارتند از:

• هتل پنج ستاره: دارای حداقل صد عدد اتاق، دارای بالاترین سطح امکانات و سرویس‌دهی به مسافران، دارای معماری و دکوراسیون خاص و زیبا، دارای خدمات نظافتی روزانه (دو بار در روز)، دارای چندین رستوران، کافی شاپ، باشگاه، استخر، اینترنت و... هتل اسپیناس یک هتل پنج ستاره با تمامی امکانات ذکر شده است.

• هتل چهار ستاره: دارای مجموعه‎ی فضای سبز، لابی زیبا و دکوراسیون داخلی جذاب، دارای با تجهیزات امنیتی، کافی شاپ، رستوران، استخر و.

• هتل سه ستاره: دارای امکانات خوب با هزینه‌ی اقامت متوسط، دارای خدمات نظافت و سرویس اتاق‌ها، پذیرش ۲۴ ساعته، اتاق‌های بزرگ، حمام و سرویس بهداشتی با وسایل بهداشتی، تلویزیون و تلفن در اتاق و...

• هتل دو ستاره: دارای دکوراسیون خوب، تلویزیون در اتاق، مبلمان با کیفیت، تخت‌های استاندارد، سرویس و وسایل بهداشتی در حمام، رستوران، خدمات تمیز کردن اتاق‌ها و ...

• هتل یک ستاره: انواع مهمان‌سرا‌ها و هتل آپارتمان‌ها، دارای ارزان‎ترین قیمت.

۵ نکته بسیار کاربردی را قبل از رزرو هتل بدانید

آیا انواع هتل‌ها را می‌شناسید؟

آشنایی با تعداد ستاره‌های هتل برای رزرو آن‌ها کافی نیست. بهتر است که شما پیش از رزرو هتل با انواع آن‌ها نیز آشنا باشید تا بتوانید درک کنید که آیا میزان قیمت آن‌ها منصفانه است و یا خیر، زیرا هتل‌ها بر اساس انواع مختلفی که دارند، از استاندارد‌های قیمتی برخوردار هستند. علاوه بر این به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب هتل، به ویژه در شهر‌های بزرگ حتما آدرس و محل آن را بررسی کنید، زیرا ممکن است قیمت پایین هتل به دلیل دور بودن از مراکز مهم شهری و گردشگری باشد.

انواع هتل‌ها را می‌توان به هتل حومه‌ی شهری (Sub-urban Hotel)، هتل شهری (Urban Hotel)، هتل با فضای باز میانی یا هتل آتریوم (Atrium Hotel)، هتل بزرگ یا مگا هتل (Mega Hotel)، هتل سوپر لوکس (Super Lux Hotel)، هتل تمام سوئیت (Suite Hotel)، هتل با سوئیت‌های یک طبقه (Bungalow Suite Hotel)، هتل ارزان قیمت یا هتل اقتصادی (Budget inn Hotel)، هتل گردهمایی (Convention Hotel) و هتل فرودگاه (Airport Hotel) تقسیم کرد.

با اصطلاحات اتاق‌ها و تخت‌ها آشنا شوید

شما هنگام رزرو آنلاین هتل، در کنار توضیحات مربوط به اتاق‌ها، اصطلاحاتی درباره‌ی تخت‌ها مشاهده می‎کنید. آشنایی با این اصطلاحات از این جهت اهمیت دارد که اگر شما آن‌ها را درست ندانید، شاید نتوانید اتاقی با تخت مناسب را برای خود پیدا کنید. علاوه بر این خود اتاق‌ها نیز دارای اصطلاحات و علائم اختصاری استانداردی هستند که باید آن‌ها را بشناسید. به طور کلی تخت‌های یک هتل به این صورت هستند:

• کوئین بِد (Queen Size Bed): تخت دو نفره
• کینگ سایز بِد (King Size Bed): تخت دو نفره‌ی بزرگ 
• سینگل بِد (Single Bed): تخت یک نفره 
• توئین بِد (Twin Bed): دو عدد تخت یک نفره‌ی جدا یا 
• دبل بِد (Double Bed): یک تخت دو نفره 
• توئین دابل بِد (Twin Double Bed): یک تخت دو نفره به همراه دو تخت یک نفره 
• فولینگ آپ بِد (Folding-Up Bed): تخت دیواری 
• رول اوی بِد (Roll-A-Way Bed): تخت تاشو
• بانک بِد (Bunk Bed): تخت دو طبقه 
• واتر بد (Water Bed): تخت آبی. 

اصطلاحات مربوط به اتاق‌های هتل نیز عبارتند از: سینگل (Single یا به اختصار SGL) یا اتاق یک نفره، دبل (Double یا اختصار DBL) یا اتاق دو نفره، تریپل (Triple یا به اختصار TPL) یا اتاق سه نفره، کانکتد (Connected Room) یا دو اتاق تودرتو که با یک راه رو به هم متصل می‌شوند، سوئیت (Suite دارای اتاق خواب، اتاق نشیمن و آشپزخانه‌ی جدا)، هتل آپارتمان (Apartment Hotel)، استودیو (Studio) یا یک اتاق پذیرایی با امکانات خواب.

۵ نکته بسیار کاربردی را قبل از رزرو هتل بدانید

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین