کد خبر: ۸۰۱۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

رزمایش نظامی مشترک بلاروس و روسیه

بلاروس و روسیه قصد دارند در یک رزمایش مشترک نظامی شرکت کنند وتا خود را برای حملات احتمالی کشور‌های اروپایی و ناتو آماده کنند.
رزمایش نظامی مشترک بلاروس و روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

حمایت همه جانبه بلاروس از روسیه در جنگ مقابل اوکراین با برخوردهای قهری و حتی تهدیدات دولت های غربی همراه بوده است. از این رو بلاروس با کمک روسیه به تقویت نیروی نظامی خود پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع بلاروس روز دوشنبه اعلام کرد که نظامیان این کشور قصد دارند به عنوان بخشی از گروه بندی مشترک با نیروهای روسیه، رزمایش هایی با استفاده از مهمات جنگی و موشک های ضدهوایی هدایت شونده، برگزار کنند.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یک مقام وزارت دفاع بلاروس در مینسک افزود: یگان های نظامی این گروه بندی قرار است در چهار میدان آموزشی در شرق و مرکز این جمهوری مستقر شده و به فعالیت های رزمی بپردازند.

مینسک به تازگی و هم زمان با ادعاهایی در باره آمادگی نیروهای اوکراین برای حمله به خاک بلاروس اعلام کرد که نیروهای نظامی روسیه برای تشکیل یک گروه بندی منطقه ای در این جمهوری پیشین شوروی مستقر خواهند شد. هر چند مینسک هنوز شواهد و مدارکی برای اثبات نیت و قصد کی یف برای تجاوزگری منتشر نکرده است.

مینسک به عنوان هم پیمان نزدیک روسیه، از عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین حمایت تدارکاتی، پشتیبانی و سیاسی می کند.

نیروهای روسیه که اندک زمانی پیش از آغاز عملیات در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه)، برای رزمایش وارد بلاروس شده بودند، از خاک این کشور به سوی کی یف پایتخت اوکراین حمله ور شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین