کد خبر: ۸۰۲۰۵۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
اظهارات متفاوت مسئولان درباره حادثه زندان اوین

نماینده مجلس: می‌خواستند در زندان اوین "کشته‌سازی" کنند اما موفق نشدند!/ تکذیب فرار زندانیان و انفجار مین

در حالی که برخی مسئولان و نمایندگان از انفجار مین در حادثه آتش سوزی زندان اوین خبر داده بودند حالا سخنگوی کمیسیون اصل نود با اشاره به جلسه این کمیسیون با دادستان کل کشور گفت: شواهد و بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد هیچ‌کسی در شب واقعه زندان اوین بر اثر انفجار مین آسیبی ندیده و اساسا کسی موفق به فرار از زندان نشده است تا روی مین برود. صدا‌های انفجار شنیده شده مربوط به اقدامات امنیتی و حفاظتی پلیس بوده است و در نتیجه گزارشاتی در خصوص انفجار مین و یا فرار افراد از زندان به هیچ وجه صحیح نیست.
نماینده مجلس: می‌خواستند در زندان اوین
آفتاب‌‌نیوز :

علی خضریان در توضیح نشست اعضای کمیسیون با دادستان کل کشور اظهار کرد: در این جلسه طبق روال همکاری مستمر کمیسیون اصل نودم قانون اساسی و دستگاه قضایی موضوع پرونده‌های ارجاع شده به شعب ویژه جهت برخورد قضایی با متخلفین مورد رسیدگی و پیگیری قرار گرفت تا با همکاری دادستان در جهت احقاق حقوق عامه اقدام شود.

وی با اشاره به گزارش دادستان کل کشور در مورد آخرین وضعیت بازداشتی‌های حوادث اخیر کشور نیز گفت: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی دادستان کل به دادستانی‌های استان‌ها، گزارشی به اعضای کمیسیون ارائه شد و نشان‌دهنده تدابیر خاص قوه قضائیه و دادستانی کل کشور مبنی بر برخورد مثبت و رئوفانه با کسانی است که فاقد سوابق و با سن پایین بوده و فریب خورده بودند و همچنین لزوم برخورد جدی با سرشاخه‌ها و افرادی که دارای سوابق سوء در حوزه‌های امنیتی بود.

خضریان ادامه داد: همچنین اعضای کمیسیون بر لزوم برخورد جدی با کسانی که به اموال عمومی و اموال مردم آسیب می‌زنند، تأکید کردند و خواستار برخورد قانونی با آسیب زنندگان به اموال عمومی، بیت ‌المال و سرمایه‌های مردم شدند و تأکید کردند که لازم است جرائم نقدی برای کسانی که به اینگونه اعمال دست می‌زنند پیش بینی شود تا هزینه‌ اینگونه اقدامات بر بیت‌المال وارد نشود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس افزود: در این جلسه همچنین گزارشی از سوی دادستان کل کشور در خصوص اتفاق زندان اوین به سمع و نظر اعضای کمیسیون رسید و با توجه به بررسی مستندات، اقدام صورت گرفته از داخل خود زندان و به صورت برنامه‌ریزی شده و از قبل طراحی شده رخ داده است.

رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل نود تأکید کرد: با عنایت به گزارش دادستان که حکایتاز این دارد که موضوع از پیش طراحی شده بوده، لذا لازم است برای روشن شدن ابعاد کامل این خرابکاری، مقرر شد دستگاه‌های امنیتی روی این پرونده اقدامات لازم جهت شناسایی ریشه‌های این اقدام صورت پذیرد. ضمن اینکه در حال حاضر بخشی از عوامل اصلی شناسایی شده‌اند و شرایط تحت کنترل است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در خصوص موضوعات مطرح شده در رسانه‌ها مبنی بر برنامه‌ریزی برای سوء قصد علیه برخی افراد حاضر در زندان اوین گفت: برنامه‌ریزی برای کشته‌سازی و فراری دادن تعدادی از افراد از زندان اوین صورت گرفته بود اما هیچ کدام از این اهداف با اشراف دستگاه قضایی محقق نشده(برحلاف ادعای این نماینده در این حادثه 8 نفر کشته شدند) و با توجه به آمادگی اطلاعاتی و امنیتی و با اقدام به موقع دستگاه قضایی، افراد شاخص به مدت کوتاهی به مرخصی رفته و یا تمدید مرخصی شده بودند تا با عدم حضورشان در زندان، زمینه برخی کشته‌سازی‌ها و سوء استفاده‌های جریانات معاند پیش نیاید. لذا اساسا افراد مورد اشاره در رسانه‌ها در زندان حضور نداشتند تا فضا برای سوء قصد به جان آنها در خلال اتفاق زندان اوین ایجاد شود.

گفتنی است که کریمی قدوسی مدعی شده بود که برخی در زندان اوین به دنبال قتل مهدی هاشمی بودند. اما گفته شده که اساسا مهدی هاشمی در زمان این حادثه در مرخصی بودند.

خضریان تأکید کرد: ضمن اینکه شواهد و بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد هیچ‌کسی در شب واقعه زندان اوین بر اثر انفجار مین آسیبی ندیده و اساسا کسی موفق به فرار از زندان نشده است تا روی مین برود و صداهای انفجار شنیده شده مربوط به اقدامات امنیتی و حفاظتی پلیس بوده است و در نتیجه گزارشاتی در خصوص انفجار مین و یا فرار افراد از زندان به هیچ وجه صحیح نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
2
33
پس قوه قضائیه چیز دیگه ای میگن یا همه دروغ میگن یا هیچکس راستش رو نمیگه براشون خطر داره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
2
34
شما ها چرا هماهنگ نیستین؟
فرزین
|
Germany
|
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
28
8
ادمی که التماس میکنه به امریکا تا مردم کشورشو تحریم کنه همه چیز ازش میتونه سر بزنه اینا که براشون زنگ تفریحه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
2
30
این ره که می‌روید به ترکستان است. حتی اگر خورشید را هم انکار کنید در روز روشن باز ره به جایی نمی‌برید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
14
6
چرا با گفتمان با احزاب و چهره های پاک دست و متعهد و امانتدار به غائله پایان نمیدهید؟
سلبریتی ها اگر میتونستن کاری کنند برای خودشون میکردن!
آیا در ایران امیرکبیرها نیستند؟!
یه وقت برادرکشی نشه و دشمن شادی!؟
بهوش باش ایرانی مسئول و وکیل مردم در مجالس کشوری و خبرگان و مصلحت و شوراهای شهر
عثمانی و روس و عموسام و بن سلمان ها طمع ورزیده اند به آب و خاکمان
بهتر است گفتمان عملی برای مطالبات و اصلاحات انجام شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
4
16
چرا مهدی هاشمی با سارقین در یک بند است ؟!! واقعا تاسف بار است . قبل از انقلاب برای این که زندانی های سیاسی را تحت فشارروحی و روانی قرار دهند چند تا بزهکار و مجرم را وارد بند سیاسی ها می کردند و این کار خیلی عذاب آور بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
3
22
چقدر از این کلمه ی کشته سازی متنفرم...تحقیر انسانهاست
منظوراز استفاده اش هم در پس اظهارات نماینده ...مجلس که گفت به جهنم که مرده عیان شده....
... علی الحساب خیلی در درونشون احساس نیازبه بزرگوار انگاشته شدن دارن...دیگه من موندم دیگه چیزی ...مونده ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین