کد خبر: ۸۰۲۲۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
در تماس وزیر امور خارجه کرواسی

امیرعبداللهیان: اوکراین سندی درباره استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ ارائه کند

وزیر امور خارجه گفت: قویا مخالف جنگ و تسلیح هر یک از طرفین جنگ بوده و هستیم و به مقامات اوکراین گفته‌ایم چنانچه سندی درباره استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین وجود دارد، ارائه کنند.
امیرعبداللهیان: اوکراین سندی درباره استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ ارائه کند
آفتاب‌‌نیوز :

در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و گردان گرلیچ رادمن وزیر امور خارجه و اروپای کرواسی، طرفین درباره مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی به رایزنی پرداخته و بر تعمیق همکاری‌ها تاکید کردند.

طرفین در این تماس تلفنی آخرین وضعیت روابط دو جانبه را مورد بررسی قرار دادند و بر اهمیت توسعه و تحکیم آن تاکید کردند.

امیرعبداللهیان با اشاره به حوادث اخیر اوکراین و ادعا‌های مطرح شده از سوی برخی مقامات این کشور، مبنی بر اینکه از پهپاد‌های ایرانی که سال‌ها قبل به روسیه تحویل داده شده‌اند، در جنگ علیه اوکراین استفاده شده، گفت: ما قویا مخالف جنگ و تسلیح هر یک از طرفین جنگ بوده و هستیم و به مقامات اوکراین گفته ایم چنانچه سندی در خصوص استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین وجود دارد، ارائه کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد، البته ما سالهاست که با روسیه همکاری دفاعی داریم، اما از جنگ علیه اوکراین حمایت نکردیم و هیچ یک از تسلیحات ایرانی را در اختیار روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین قرار نداده ایم.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اقدام نادرست اخیر شورای وزیران اتحادیه اروپا در ارتباط با ایران که بر مبنای مجموعه‌ای از اطلاعات غلط صورت گرفت، اظهار داشت: من پیشتر به جوزپ بورل در این خصوص هشدار داده بودم و همکاران من هم اکنون در حال بررسی پاسخ متناسب و متقابل نسبت به این اقدام اتحادیه اروپا هستند.

وزیر امور خارجه اوکراین نیز در این تماس، با تاکید بر مناسبات خوب حاکم بر روابط دو کشور، ضمن ابراز حمایت کرواسی از احیای برجام اظهار داشت، مواضع طرف ایرانی را به اطلاع همکاران خود در اتحادیه اروپا خواهد رساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین