کد خبر: ۸۰۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۷
در گفتگو با خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات احمدی‌‌مقدم درباره احتمال سرپرستی وزارت کشور

تعدادی از گروگان‌ها به شهادت رسیده‌اند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده نیروی انتظامی‌ کشور گفت: «به مناسبت هفته ناجا از روز دوشنبه 200 نمایشگاه عمومی ‌و تخصصی با موضوعات مشارکت اجتماعی، پلیس خدمتگزار و پیشگیری از جرم در سراسر کشور برگزار می‌شود». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در نشست خبری گفت: «شعار هفته ناجا هدف من امنیت و آرامش تو است و در سال جاری تلاش شده تا نیروی انتظامی ‌تعامل بیشتری با مردم داشته باشد».

وی با اعلام این که از روز دوشنبه به طور رسمی‌200 نمایشگاه تخصصی در کشور به مناسبت هفته ناجا افتتاح می‌شود، گفت: «این نمایشگاه با موضوعات مشارکت اجتماعی ، پلیس خدمتگزار و پیشگیری از جرم برپا می‌شود».

رئیس پلیس کشور ادامه داد: «شعار روز اول هفته ناجا پلیس ، اقتدارو امنیت اخلاقی است ، روز دوم پلیس ،پیشگیری و محله محوری ، روز سوم پلیس ، مردم و مشارکت اجتماعی ، روز چهارم پلیس ، معنویت و ارزشها ، روز پنجم پلیس خدمتگزار ، روز ششم پلیس ، جامعه و قانونمند و روز هفتم پلیس و فناوری نامگذاری شده است و همچنین تلاش شده مسئولین ناجا جلساتی با مساجد و مسئولان محلات داشته باشد».

احمدی مقدم اعلام کرد: «در این هفته 125 نشست علمی ‌و فرهنگی در جهت بررسی علت وقوع جرم برگزار می‌شود همچنین 7 فیلم سینمایی نیز با مشارکت صدا و سیما در 7 شب پخش خواهد شد».

وی در جهت توسعه و تجهیز نیروی انتظامی ‌گفت: «بیش از 150 پروژه افتتاح مهندسی نیز در هفته نیروی انتظامی‌ در نظر گرفته شده است».

رئیس پلیس کشور همچنین از افتتاح 1743 شعبه راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور و روستاها خبر داد و گفت: «در حال حاضر پلیس در 300 شهر و 40 هزار کیلومتر از جاده‌ها حضور دارد که با افتتاح این شعبه‌های راهنمایی و رانندگی پلیس راهور در سراسر کشور و حتی در روستاها نیز شعبه خواهد داشت.

احمدی مقدم همچنین از رسیدگی به شکایات جرایم راهنمایی ورانندگی در مراکز پلیس +10 خبر داد و گفت: «این طرح به صورت آزمایشی در پایتخت اجرا می‌شود و افرادی که نسبت به تخلفات راهنمایی و رانندگی خود شکایت دارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 نسبت به شکایت خود اقدام کنند».

وی در رابطه با مقابله با سوداگران مرگ گفت: «طی 6 ماه گذشته پلیس توانسته 300 تن مواد مخدر را کشف کند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است».

فرمانده نیروی انتظامی ‌کشور در رابطه با تعداد معتادان کشور گفت: «آمار دقیقی از تعداد معتادان در دست نیست اما بر اساس تحقیقات به عمل آمده از سوی سازمان‌های مختلف وجود 1 میلیون و 200 هزار معتاد پیش بینی می‌شود که در این راستا اقدامات پلیس در جهت پاکسازی معابر از وجود معتادان ، باعث کاهش این آمار شده است».

احمدی مقدم در رابطه با وضعیت رانندگی در کشور افزود: «طی سال گذشته انقلابی در وضعیت رانندگی مردم ایران صورت گرفته است و آمارها نشان می‌دهد مردم بیشتر به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذارند».

وی در رابطه با باز دارندگی جریمه‌ها گفت: «تنها توقیف خودرو در مقابل تخلفات رانندگی بازدارنده است و مبالغ جریمه هیچ گونه بازدارندگی ندارد بنابراین ما خواهان افزایش قیمت جریمه‌ها هستیم چرا که این موضوع باعث کم شدن تخلفات و کاهش در آمد دولت است».

بر اساس این گزارش رئیس پلیس کشور همچنین از بسته شدن گلوگاه ورودی مواد مخدر و قاچاق انسان تا پایان سال جاری درمنطقه زابل خبر داد و تصریح کرد: «103 میلیارد تومان بودجه برای کنترل مرزهای کشور اختصاص یافته است که 47 میلیارد تومان آن را به مرزهای سیستان و بلوچستان اختصاص داده ایم».

وی در رابطه با وضعیت گروگان‌های حادثه سراوان گفت: «سربازی که از سوی گروگانگیرها آزاد شده است از سلامت 7 نفر از گروگان‌ها خبر داده است و بر اساس شواهد ما فکر می‌کنیم تعدادی از گروگان‌ها به شهادت رسیده باشند».

احمدی مقدم در پاسخ به شایعه سرپرستی وی به عنوان سرپرست وزارت کشور گفت: «این موضوع را من هم شنیده‌ام ولی کسی در این رابطه با من صحبتی نکرده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۷/۱۳
0
0
كردان فراموش شد؟ چرا مطالب مربوط به او را حذف كرده‌ايد؟ آيا دستوري از بالا براي همه سايتها رسيده است؟!؟؟!؟
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۸۷/۰۷/۱۴
0
0
سالهاست كه از مواد مخدر مي گوييد.اما هر سال هم حجم مواد هم انواع ان هم تعداد مصرف كننده هاي ان و هم........... در ايران بيشتر مي شود چرا؟ مردم جواب اين سوال را مي دانند ولي ايا شما مي دانيد ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین