کد خبر: ۸۰۳۶۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶

سختگیری‌های نخست وزیر جدید ایتالیا در قبال پناهندگان ادامه دارد

نخست وزیر جدید ایتالیا در اولین سخنرانی خود در برابر پارلمان این کشور بر لزوم اجرای سیاست‌های سختگیرنه در قبال پناهندگان و اصلاح برخی قواعد ناکارآمد اروپایی تاکید کرد.
سختگیری‌های نخست وزیر جدید ایتالیا در قبال پناهندگان ادامه دارد
آفتاب‌‌نیوز :

"جورجیا ملونی"، نخست وزیر جدید ایتالیا در اولین سخنرانی خود در مقابل پارلمان، با تاکید بر سیاست سختگیرانه خود در قبال پناهندگان گفت: نمی خواهم قایق های مهاجران را تحمل کنم. من هرگز با فاشیسم همدردی و به آن ابراز علاقه نکرده ام.

به گزارش"ان تی وی" آلمان، وی در ادامه صحبت هایش گفت:

*این دولت می‌خواهد راهی را طی کند که تا امروز به سختی زیر پا گذاشته شده است و آن توقف سفرهای غیرقانونی و در نهایت در هم شکستن قاچاق غیرقانونی انسان در دریای مدیترانه است.

*اگر نمی‌خواهید در مورد محاصره و توقف کشتی‌ها صحبت کنم اما من همین‌طور می‌گویم. وی در جریان مبارزات انتخاباتی، پیشنهاد داده بود با چنین محاصره ای با مهاجرت انبوه مقابله شود. وی ادامه داد که دولت راستگرای او با هماهنگی مقامات کشورهای شمال آفریقا می خواهد مراکزی را در "مناطق به اصطلاح داغ" ایجاد کند که در آن سازمان های بین المللی بررسی کنند که آیا مردم حق پناهندگی دارند یا خیر. ملونی در سخنرانی خود که بیش از یک ساعت به طول انجامید، گفت: ما نمی خواهیم درباره حق پناهندگی کسانی که از اعدام فرار می کنند بحث کنیم. ما فقط می خواهیم از این مسئله جلوگیری کنیم که قاچاقچیان تصمیم بگیرند چه کسی اجازه دارد به ایتالیا بیاید.

*می خواهم قوانین مرکزی بروکسل اصلاح شود. ایتالیا از تمام توافقات فعلی اتحادیه اروپا پیروی خواهد کرد.

*مدیر اجرایی من پیشنهادهایی برای تغییر قوانینی که کارساز نبوده است، با شروع بحث فعلی در مورد اصلاح پیمان ثبات و رشد، ارائه خواهد کرد. وی همچنین می‌خواهد که ایتالیا در نهادهای اروپایی بیشتر شنیده شود.

*به حمایت کامل از اوکراین ادامه می دهیم. نه فقط به این دلیل که ما نمی توانیم جنگ تهاجمی و نقض وحدت ارضی یک کشور مستقل را بپذیریم. اما همچنین به این دلیل که این تنها راهی است که ما می توانیم از منافع ملی خود به بهترین شکل ممکن دفاع کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین