کد خبر: ۸۰۴۱۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴

شریعتمداری: جنایت شیراز با آشوب‌های اخیر آبشخور واحدی دارند

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه جنایت شیراز با آشوب‌های اخیر آبشخور واحدی دارند و نمی‌توان آن را نادیده گرفت گفت: آشوبگران اصلاً در قد و قواره براندازی نیستند، چراکه ما ۴۳ سال است با تمام قدرت‌های ریز و درشت درگیریم و در این مدت آن‌ها نتوانستند هیچ کاری انجام دهند.
شریعتمداری: جنایت شیراز با آشوب‌های اخیر آبشخور واحدی دارند
آفتاب‌‌نیوز :

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره جنایت حرم شاهچراغ اظهار کرد: بدون تردید یکی از انگیزه‌های اصلی عاملان این جنایت بی‌شرمانه، سینه پرکینه آن‌ها از ایران اسلامی، انقلاب اسلامی، اسلام و اهل‌بیت دارند.

وی افزود: این جنایت با آشوب‌های اخیر آبشخور واحدی دارند و نمی توان آن را نادیده گرفت. این شعار نیست بلکه براساس یک محاسبه قابل درک و عقلایی بیان می‌کنم. در حرکات آشوبگران در مدت اخیر، شاهد اهانت‌های آشکار به مقدسات هستید. وقتی که به توئیت‌های این افراد نگاه می‌کنید، اهانت‌های بسیار صریح، زشت و بی‌شرمانه نسبت به ساحت مقدس امام حسین(ع) را مشاهده می‌کنید.

شریعتمداری گفت: این افراد قرآن را آتش زدند، چادر از سر زنان محجبه کشیدند، آمبولانس‌های حامل بیمار را متوقف کرده و به آتش کشیدند، مردم عادی را به قتل رساندند و هر نوع سلاح سرد و گرم را در اختیار داشتند. یک محاسبه معمولی را باید در ذهن خودمان دراین باره داشته باشیم. باید به این سوال پاسخ بدهیم که آیا از افرادی با این خصوصیات حمله به حرم حضرت شاهچراغ(ع) دور از انتظار است؟ قطعاً نه. بله ممکن است برخی انگشت اتهام را به سوی تروریست های تکفیری داعش بچرخانند که آن‌ها هم مسئولیت را برعهده گرفتند.

وی افزود: اما، در این میان یک پرسش بعدی هم وجود دارد و آن این است آشوبگرانی که امروز با آن‌ها روبرو هستیم کدام یک از ویژگی‌های داعشی‌ها را ندارند؟ کدام یک از درنده‌خویی‌ها و وحشی‌گری‌های آن ها را ندارند؟ آمریکا و اسرائیل و آل سعود از آن‌ها حمایت می‌کردند، از داعش حمایت می‌کردند. این دولت‌ها رسماً و تمام قد هم از این آشوبگران حمایت کردند. البته معتقدم این آشوبگران تفاوت‌هایی هم با داعشی‌ها دارند، حداقل دو تفاوت.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تاکید کرد: اگرچه تروریست‌های داعش به اسلام و قرآن اعتقادی ندارند اما آن‌ها برای حفظ ظاهر هم که شده قرآن را آتش نمی‌زدند و چادر از سر زنان محجبه نمی‌کشند‌، اما آشوبگران اخیر این دو صفت رذیله را به صفات رذیله داعش اضافه کردند. با این حساب چرا نباید در میان این آشوبگران هم به دنبال عوامل اصلی گشت.

وی افزود: ما در این زمینه متاسفانه بین مدارا و انفعال و بین صبوری و بی‌عمل بودن تفاوت زیادی قائل نشده‌ایم. اگر در برخورد با آشوبگران با قاطعیت عمل می‌کردیم که وظیفه ما بود و مردم هم انتظار دارند با آشوبگرانی که هر از چندگاه مملکت را به آشوب کشیده و زمینه‌های ناامنی را فراهم می‌کنند، برخورد جدی شود. البته نمی‌گویم که با آن‌ها برخورد نشده بلکه برخوردهای جدی انجام نشده است.

شریعتمداری تصریح کرد: نمی‌توان از زمینه‌ساز این اتفاقات هم صرف نظر کرد. در این بین، شخصیت‌های سیاسی که خودباخته هستند و برخی اوقات به تصریح از آشوبگران حمایت کردند، اگر این حمایت‌ها را انجام نمی‌دادند و نسبت به جان و مال مردم حساس بودند و متعرضین به جان و مال و ناموس مردم را اعتراض کننده نمی‌خواندند به احتمال بسیار زیاد این آشوب ها متوقف شده و جلوی آن‌ها گرفته می‌شد. حتی بعید نبود عوامل جنایت که در حرم شاهچراغ صورت گرفت در میان همین افراد بازداشت و دستگیر شده بودند و فرصت این جنایت بعدی از آن‌ها گرفته شده بود.

او با بیان اینکه نباید مسئولان امنیتی در شرایط فعلی از امنیت حرم‌های مطهر غافل می‌شدند، تصریح کرد: این فرد با یک تفنگ کلاشنیکف وارد حرم شده است. در حالی که بسیار عجیب بوده و چگونه مسئولان امنیت در شیراز در چنین وضعیتی که شاهد این آشوب‌ها هستند و هویت آشوبگران را می دانند و شاهد اهانت‌های این افراد به اهل بیت هستند، احتمال نمی‌دانند که چنین خطری متوجه حرم مطهر باشد؟ این فرد به راحتی با یک کلاشنیکف وارد حرم شد.

وی افزود: بین کارفرمایان آشوبگران و کارفرمایان داعش یک نوع هماهنگی وجود دارد و بعید نیست اطلاعیه‌ای که داعش پس از وقوع حادثه صادر کرده برای رد گم‌کردن ماجرا و سفید کردن آن برای آشوبگران باشد. بنابراین، نباید از این اتفاقات به آسانی گذشت چراکه پای جان و مال و ناموس مردم در میان است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: اینکه آشوبگران بتوانند کاری بکنند یا براندازی بکنند اصلاً در این قد و قواره نیستند. ما ۴۳ سال است که با تمام قدرت های ریز و درشت درگیر هستیم و در این مدت آن‌ها نتوانستند هیچ کاری انجام دهند. چندی پیش یک نشریه‌ آمریکا نتیجه گرفته بود که تمام روسای جمهور آمریکا با امام خامنه‌ای در یک نقطه اشتراک‌نظر دارند و آن این است که آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند و این را به وضوح شاهد هستیم.

وی ادامه داد: از نقطه شروع تاکنون عقبه‌های سختی را پشت سر گذاشتیم و از همه آنها سرافراز بیرون آمده‌ایم. حالا یک مشت آدم می‌خواهند با مشتی دلار در پی براندازی نظام باشند معتقدم که خودشان هم می‌دانند در این غبار نیستند پس با قدرت‌های بیرونی هم که عاملان اصلی و کارفرمای اصلی آن‌ها هستند هم می‌دانند چنین کاری از آن‌ها برنمی‌آید.

او در پایان تاکید کرد: در عین حال که دشمن را ضعیف می دانیم. اما، از اقدامات آشوبگرانه، رذل و تروریستی آن‌ها نبایستی غافل شویم و امید است که دیگر چنین غفلتی در میان نباشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
0
6
راستی پولی که ادعا کردی عربستان به خاتمی داد چه شد؟
دیدار خاتمی با جرج سورس چی؟؟؟
بعد از چندین سال تونستی ثابت کنی؟
هر وقت اونا را ثابت کردید این نظریات را هم ازت قبول می کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
0
5
مردم معترض به واسطه عقلشان اعتراض میکنند. جنایت شیراز یک عمل کاملآ بیعقلی است که بعداً آبشخورش معلوم می شود.
البته از همین حرفهایتان که اعتراض مردم را به جنایت ربط میدهید تا آنرا محکوم کنید آبشخورش معلومه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین