کد خبر: ۸۰۴۸۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

فیلم| طالبان با شلاق دختران دانشجو را سرکوب کرد!

عناصر طالبان در بدخشان به دانشجویان دختر بدون برقع، اجازه وارد شدن به دانشگاه را ندادند. برخی دختران که اصرار به وارد شدن به دانشگاه داشتند، توسط طالبان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
فیلم| طالبان با شلاق دختران دانشجو را سرکوب کرد!
آفتاب‌‌نیوز :

دانشجویان دختر دانشگاه بدخشان در شهر فیض‌آباد، روز یکشنبه، تجمع اعتراضی برگزار کردند. این اعتراض‌ها پس از آن آغاز شد که طالبان به دانشجویان اعلام کردند به دلیل نپوشیدن چادری (برقع) اجازه ندارند وارد دانشگاه شوند.

دختران دانشجو می‌گویند با اینکه تمامی آن‌ها حجاب داشتند، طالبان مانع ورود آنان شدند. معترضان هم مقابل در دانشگاه در فیض‌آباد تجمع کردند و شعار «تحصیل حق ما است» سردادند و از طالبان خواستند در‌ها را باز کنند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، نشان می‌دهد که دختران معترض طالبان را لعنت می‌کنند و نیرو‌های طالبان نیز با شلاق، دختران را کتک می‌زنند و تلاش می‌کنند تا آنان را متفرق کنند.

 

طالبان پیش از این به دختران خوابگاه دانشگاه فیض‌آباد هشدار داده بودند که بدون برقع تردد نکنند و به دانشگاه نروند.

با آنکه دختران و زنان در افغانستان حجاب دارند، طالبان چندین بار به بهانه‌های گوناگون مانع ورود دختران به دانشگاه شده‌اند. استفاده از چادر یا روسری رنگی، پوشیدن لباس‌های رنگی و نداشتن برقع بهانه‌های‌اند که طالبان به آ‌ن‌ها متوسل می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین