کد خبر: ۸۰۵۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸

پادشاه اردن در دیدار با لاوروف بر اهمیت تقویت ثبات در سوریه تاکید کرد

پادشاه اردن در دیدار امروز (پنج‌شنبه) خود با وزیر خارجه روسیه بر اهمیت تقویت ثبات در سوریه به ویژه مناطق جنوبی آن تاکید کرد.
پادشاه اردن در دیدار با لاوروف بر اهمیت تقویت ثبات در سوریه تاکید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

در دیدار امروز عبدالله دوم، پادشاه اردن با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در شهر امان، درباره فشارهایی که اردن بابت بحران سوریه متحمل شده از جمله قاچاق مواد مخدر گفتگو شد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، همچنین دو طرف درباره روابط دوجانبه مسکو-امان، تحولات منطقه‌ای مهم و مشترک، تلاش‌ها برای حل بحران اوکراین و رفع پیامدهای آن گفتگو کردند.

دو طرف مساله فلسطین و تلاش‌ها برای بازگشت به مذاکراتی جدی و موثر در برقراری صلح عادلانه، فراگیر و متکی بر راه‌حل دو کشوری را بررسی کردند.

عبدالله دوم در این دیدار بر اهمیت آغاز تلاش‌ها جهت دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه که حافظ تمامیت ارضی و وحدت ملی این کشور و نیز ضامن بازگشت داوطلبانه و امن پناهجویان سوری باشد، تاکید کرد و تقویت ثبات در سوریه به ویژه در مناطق جنوبی آن را با اهمیت دانست.

پادشاه اردن در ادامه نیز تاکید کرد که امان براساس قیمومیتی که بر اماکن اسلامی و مسیحی فلسطین دارد، به اقدامات خود در حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی شهر قدس ادامه می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین