کد خبر: ۸۰۵۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱

رئیس اوقاف: در ۸ هزار نقطه کشور امامزاده داریم/ امامزادگان در حال تبدیل شدن به قطب‌های فرهنگی هستند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب بزرگ فرهنگی کشور تبدیل شده‌اند و به همین دلیل دشمن از این ظرفیت بزرگ می‌ترسد.
رئیس اوقاف: در ۸ هزار نقطه کشور امامزاده داریم/ امامزادگان در حال تبدیل شدن به قطب‌های فرهنگی هستند
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمهدی خاموشی امروز پنجشنبه(۱۲ آبان‌ماه) در هشتمین مرحله قرار دوازدهم که به میزبانی استان تهران در محل امامزادگان جعفر و حمیده خاتون (ع) باغ فیض تهران برگزار شد اظهار کرد: اکنون در ۸۰۰۰ نقطه کشور امامزاده داریم که این امامزادگان تبدیل به قطب فرهنگی کشور شده است.

وی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به کمال نیازمند دو بال عبودیت حق و کمک به دیگران است و این دو بال انسان را بهشتی می‌کند خاطرنشان کرد: وظیفه ما انسان‌ها این است که برای همنوع دردمند و اهل خیر، هم به صورت علنی و هم به صورت مخفیانه کمک یار باشیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به کمک‌های بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد خمینی (ره)، نهادهای حاکمیتی و مردم افزود: بیش از ۸۰ درصد کمک‌های انجام شده در جهت دستگیری از نیازمندان توسط مردم صورت گرفته است و مردم به بقاع متبرکه اعتماد و یقین دارند و معنویت خود را با این بقاع گره زده و در نهایت این حرکت را رقم زدند.

وی تصریح کرد: هشتمین مرحله از رزمایش یار دوازدهم در جوار امامزادگان جعفر و حمیده خاتون باغ فیض تهران برگزار شد و در این مرحله نیز کالاهای ضروری و همچنین وسایل مورد نیاز نیازمندان در اختیار آنان قرار گرفت.

توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی در هر مرحله رزمایش

غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: در هر مرحله از رزمایش یار دوازدهم حداقل ۵۰ هزار بسته معیشتی و وسایل مورد نیاز از جمله پتو، بخاری و لباس گرم در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

وی افزود: علاوه بر تأمین اقلام ضروری در تهیه جهیزیه و همچنین تامین وسایل سرمایشی و گرمایشی افراد نیازمند و همچنین تعمیرات منازل افراد، آزادی زندانیان و تحصیل افراد نیز اقداماتی انجام شده است.

به گفته وی، این طرح بر مبنای مشارکت مردمی و با هدف جذب مومنان به عنوان مهدی یاوران، به دنبال آن است که بتواند خدمات ارزشمندی را در دوازدهم هر ماه به افراد کم برخوردار ارائه دهد.

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح قرار دوازدهم از سوی خیران و مردم تامین شده و حدود ۳۰ درصد آن از درآمد بقاع متبرکه و موقوفات با نیات مرتبط تامین شد.

توزیع ۱۳۰ هزار بسته معیشتی در تهران

در بخش پایانی این مراسم نیز سیدحسن میرکریمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به اینکه عملیاتی کردن منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه مواسات و همدلی در دستور کار اوقاف استان تهران قرار دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان این استان توزیع شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل زمستان را در پیش داریم و به طور قطع در تامین بخاری و لباس گرم افراد نیازمند اقداماتی انجام خواهد شد. اگرچه در رزمایش امروز نیز در بین اجناس و وسایل بخاری گاز سوز نیز وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین