کد خبر: ۸۰۶۲۱۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴

فیلم زندگینامه علیرضا بیرانوند فقط ۴ تماشاگر را به سینما کشاند

فیلم زندگینامه علیرضا بیرانوند با نام «بیرو» از چهارشنبه هفته پیش اکران شده و تا زمان نوشتن این گزارش، مطابق آمار سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران سینما) در هر سانس ۴.۲۷تماشاگر حین پخش فیلم در سالن حضور داشته‌اند.
فیلم زندگینامه علیرضا بیرانوند فقط ۴ تماشاگر را به سینما کشاند
آفتاب‌‌نیوز :

وضعیت سینمای ایران در این روز‌ها حتی از دوره کرونا هم وخیم‌تر شده و تا امروز عملا مدیران سینما نتوانسته‌اند راه‌حلی برای این وضع پیدا کنند. صاحبان فیلم‌هایی که احتمال دارد اثرشان در گیشه بفروشد و تغییری در وضع سینما‌ها ایجاد کنند، حاضر به اکران فیلم هایشان نیستند و از سوی دیگر، فیلم‌هایی که اکران می‌شوند، بود و نبودشان یکی است و کمکی به گرم شدن تنور اکران نمی‌کنند.

هفته گذشته، بسته جدید فیلم‌هایی که برای رونق دادن به پرده سینما‌ها انتخاب شده بودند اکران شدند و نتایج استقبال از آن‌ها تعجب هیچ‌کس را برنینگیخت. احتمالا حتی خود تصمیم‌گیرانی هم که این فیلم‌ها را راهی پرده‌ها کرده بودند انتظار نداشتند با چنین فیلم‌هایی بتوان صندلی‌های خالی سینما‌ها را پر از تماشاگر کرد. «بیرو» ساخته مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، «طبقه یک و نیم» ساخته نوید اسماعیلی و انیمیشن «لوپتو» ساخته عباس عسکری فیلم‌هایی بودند که در روز‌های پایانی هفته گذشته به روی پرده آمدند و جز «لوپتو» که با استقبال نسبی سینمارو‌ها مواجه شد، نتوانستند تغییری در معادلات اکران ایجاد کنند.

با اینکه به‌نظر می‌رسد بی‌میلی سینمارو‌ها به سینما رفتن علل دیگری جز کیفیت فیلم‌های روی پرده داشته باشد، همه امید‌های دست‌اندرکاران سینما‌ها این است که فیلمی مثل «دینامیت» یا «انفرادی» (هر دو ساخته مسعود اطیابی) ناجی گیشه‌ها شود.

«بیرو» هر سانس ۴/۲۷تماشاگر

فیلم زندگینامه علیرضا بیرانوند با نام «بیرو» از چهارشنبه هفته پیش اکران شده و تا زمان نوشتن این گزارش، مطابق آمار سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران سینما)، ۳۲۵بلیت در ۷۶سانس فروخته است؛ یعنی در هر سانس ۴.۲۷تماشاگر حین پخش فیلم در سالن حضور داشته‌اند، آن هم در روز‌های پایانی هفته که معمولا تعداد تماشاگران سینما‌ها بیشتر می‌شود.

مجموع فروش بیرو در ازای این ۷۶بلیت، ۱۱میلیون و۷۹۲ هزار و۵۰۰ تومان بوده است. البته کسی انتظار معجزه از «بیرو» هم نداشت و تقریبا این فیلم در هر زمان دیگری هم که اکران می‌شد، نمی‌توانست تماشاگر زیادی داشته باشد، اما از کسانی که این فیلم را با هدف رونق بخشیدن به اکران راهی پرده کرده‌اند باید پرسید با چه حساب و کتابی چنین انتخابی کرده‌اند؟ نه ترکیب بازیگران این فیلم که شامل حسین بیرانوند، رضا داوودنژاد، سعید داخ، صحرا اسداللهی، سهیل قنادان، سیاوش چراغی‌پور و مهدی زمین‌پرداز است جذابیت گیشه‌ای دارد و نه تجربه شکست فیلم‌های بیوگرافی در سینمای ایران نوید موفقیت این فیلم را می‌داده است.

پس چرا این فیلم در این مقطع اکران شده؟ آیا نمی‌شد «بیرو» را مستقیما راهی اکران آنلاین کرد یا آن را به تلویزیون فروخت؟ شاید هر دوی این راه‌ها برای «بیرو» سرنوشت بهتری را رقم می‌زدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
1
58
آخه مردم خسته شدن از اینکه هر کس و ناکسی را الگو بدونن. سالها درباره این مسوولین چی فکر میکردیم چی شد.
nastarannargesi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
8
24
تو فیلم بیرو حداقل از دوتا بازیگر مطرح استفاده میکردین .نه اینکه این بنده خدا ها بد باشن .ولی هر فیلمی بازیگر مطرحشو میطلبه
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
21
18
بیرو یعنی غیرت
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
4
51
فشاراقتصادی مردم روازپای درآورده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
11
63
حالا این بیراوند اینقدر مهم بود که اصلا براش فیلم بسازند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین