کد خبر: ۸۰۶۴۷۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷

مرور آثار جلال مقامی در تلویزیون

به منظور پاسداشت فعالیت‌های هنری زنده‌یاد جلال مقامی دوبلور، گوینده و مدیر دوبلاژ فقید، شبکه نمایش سیما در هفته پیش‌رو به مرور آثار این هنرمند می‌پردازد.
مرور آثار جلال مقامی در تلویزیون
آفتاب‌‌نیوز :

پخش این آثار از شب گذشته شنبه ـ ۱۴ آبان ماه ـ در شبکه نمایش آغاز شده است و هر شب ساعت ۲۱ یک فیلم سینمایی با هنرمنمایی وی روی آنتن می رود.

پخش این آثار با فیلم «بیدارگری» از شب گذشته آغاز شده است و در ادامه فیلم های شاخصی چون «هفت» و «رهایی از شائوشنگ» از شبکه نمایش پخش می شود.

امشب ۱۵ آبان فیلم «تغییر چهره» به کارگردانی جان وو و با بازیگرانی همچون جان تراولتا و نیکلاس کیج به روی آنتن می‌رود. این فیلم ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

از دیگر فیلم‌های زنده‌یاد جلال مقامی می‌توان به فیلم «مرد دوصدساله» به کارگردانی کریس کلمبوس اشاره کرد که فردا دوشنبه ۱۶ آبان ماه از شبکه نمایش پخش می شود.

سه شنبه ۱۷ آبان فیلم «هفت» به کارگردانی دیوید، چهارشنبه ۱۸ آبان «ویل هانتینگ نابغه» به کارگردانی گاس ون سنت با بازی رابین ویلیامز، پنجشنبه ۱۹ آبان فیلم «رهایی از شائوشنگ» به کارگردانی فرانک دارابونت و جمعه ۲۰ آبان فیلم «رویاها چه می شوند» از آثار هنرمند فقید جلال مقامی است که از شبکه نمایش سیما پخش خواهد شد.

جلال مقامی از بزرگان دوبله ایران روز پنجم آبان ماه بر اثر ایست قلبی در بیمارستان درگذشت.

مقامی در دوم مرداد ۱۳۲۰ در تهران و در خانواده‌ای اهل کاشان متولد شد. فعالیت هنری را از سنین نوجوانی با بازی در تئاتر شروع کرد و سپس به تشویق حیدر صارمی از سال ۱۳۳۷ وارد عرصهٔ دوبلاژ شد.

مقامی استاد خود در دوبله را هوشنگ لطیف‌پور معرفی می‌کند و در سال‌های طلایی دوبلاژ، در فیلم‌های دوبله شده به مدیریت علی کسمایی، محمدعلی زرندی، عطاءالله کاملی، ایرج دوستدار، احمد رسول‌زاده، سعید شرافت و ابوالحسن تهامی گویندگی کرده‌ است.

همسر جلال مقامی ـ رفعت هاشم پور، هنرمند عرصه دوبله ـ نیز ششم اسفند ماه ۱۴۰۰ درگذشته بود. مقامی اجرای برنامهٔ «دیدنی‌ها» را بر عهده داشت. پخش این برنامهٔ تلویزیونی از سال ۱۳۶۲ آغاز شد و به مدت ۱۲ سال ادامه یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین