کد خبر: ۸۰۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۸

شیمون پرز خواستار آشتی یهودیان و مسلمانان عکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «شیمون پرز» رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی دوشنبه در سفر به شهر عکا خواستار آشتی اعراب و یهودیان در این شد که نزدیک به 5 روز ادامه یافته و درگیریهای به دیگر مناطق کشیده شده است. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، پرز در دیدار با رهبران مذهبی وسیاسی مسلمان ویهودی گفت: «من از تلاش رهبران مذهبی دو طرف برای حل این موضوع و  همزیستی مسالمت‌آمیز شگفت‌زده شدم. ما مقدریم در کنار یکدیگر زندگی کنیم  و آینده عکا منوط به این موضوع است».

پرز در ادامه افزود: «در اسرائیل چندین مذهب وجود دارد ولی تنها یک قانون و یک پلیس حکومت می‌کند. ما باید نسبت به سخنان خود محتاط باشیم زیرا هر کلمه ممکن است مرگبار باشد».

رئیس جمهور رژیم صهیونیستی از 700 پلیس حاضر در منطقه تشکر کرد. گفتنی است در شهر عکا اعراب 28 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند و بسیاری در مناطق خارج از شهر  زندگی کرده و برای کار به این شهر می‌آیند.

درگیریها چهارشنبه گذشته زمانی آغاز شد که یک جوان عرب با سر و صدای زیاد با خودروی خود وارد شهر شد. روز حادثه، «یوم کیپور» یکی از روزهای مذهبی یهودیان است و در این روز یهودیان روزه گرفته و  رانندگی ممنوع است.

این راننده مورد حمله جوانان یهودی قرار گرفت و جوانان عرب نیز به مقابله پرداختند، صهیونیست‌ها دو خانه را آتش زده و به 9  منزل مسکونی صدمه وارد کردند.

گفتنی است راننده عرب یکشنبه در کمیته مرکزی پارلمان حاضر شد و گفت: «تنها می‌خواستم به خانه بروم این یک اشتباه بود و من معذرت‌خواهی می‌کنم». 

«ایهود اولمرت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز اخیراً نسبت به افزایش خشونت میان تندروهای یهودی و درگیری مسلمانان و یهودیان درون سرزمین‌های اشغالی هشدار داده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین