کد خبر: ۸۰۶۷۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
پرایس گفته "دلیل تداوم ناآرامی‌ها، آرمان‌های مشروع، واقعی و قلبی مردم ایران است"

آمریکا: ایران دوست دارد ناآرامی‌ها را به ما ربط دهد تا بتواند ایالات متحده را سرزنش کند

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنان از ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد دلیل تداوم ناآرامی ها، آرمان‌های مشروع، واقعی و قلبی مردم ایران است و مردم معتقدند حکومت، آن‌ها را از حقوق و خواسته‌هایشان محروم می‌کند.
آمریکا: ایران دوست دارد ناآرامی‌ها را به ما ربط دهد تا بتواند ایالات متحده را سرزنش کند
آفتاب‌‌نیوز :

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ادعا‌های جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره اعتراضات ایران ادعا کرد رئیس جمهور آمریکا در اظهارات خود به احساسی که از ابتدای این اعتراضات در ایران داشتیم، یعنی ابراز همبستگی با معترضان اشاره می‌کرد.

این مقام آمریکایی با اذعان به اینکه ما از همان روز‌های اول حمایت خود را اعلام کردیم، نقش آمریکا در این ناآرامی‌ها را رد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد دلیل تداوم ناآرامی‌ها، آرمان‌های مشروع، واقعی و قلبی مردم ایران است و مردم معتقدند حکومت، آن‌ها را از حقوق و خواسته‌هایشان محروم می‌کند.

ند پرایس مداخله آمریکا و نقش عوامل خارجی در ناآرامی ها را منکر شد و ادعا کرد نقش آمریکا فقط این است که سرکوبگران و کسانی که با مردم با خشونت رفتار و اینترنت را قطع می‌کنند، وادار به پاسخگویی کند.

این مقام آمریکا مدعی شد، ایران دوست دارد این ناآرامی‌ها را به ما ربط دهد تا بتواند ایالات متحده را سرزنش کند، اما واقعیت این است که حکومت ایران با مشکلاتی مواجه است که اساسا ساخته خودش است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نتوانست خشنودی خود را از تداوم ناآرامی‌ها پنهان کند، اظهار داشت آنچه بسیاری را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده، این است که این جنبش با وجود سرکوب شدید حکومتی، تداوم دارد و متوقف نمی‌شود.

این مقام آمریکایی ادعا کرد تعیین مسیر این جنبش به مردم ایران بستگی دارد.

جو بایدن طی مداخله‌ای آشکار در امور داخلی ایران در میانه کارزار انتخابات میان دوره‌ای کنگره این کشور با وعده آزادسازی ایران مدعی شد که مخالفان، به زودی موفق به رهاسازی خود خواهند شد.

بایدن در این کارزار گسترده برای جذب کمک مالی برای نماینده حزب دمکرات در ایالت کالیفرنیا در غرب آمریکا با حضور چند تن که نوشته‌هایی در حمایت از معترضان ایران در دست داشتند، گفت: نگران نباشید، ما ایران را آزاد خواهیم کرد. آن‌ها (معترضان) بسیار زود، خود را رها خواهند کرد.

جان کربی، مقام کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید منظور بایدن از این اظهارات چه بود؟ گفت: بایدن یکبار دیگر همبستگی ما را با معترضان ایران ابراز کرد؛ یعنی همان کاری که از ابتدا انجام داده است.

این سخنگوی شورای امنیت ملی دولت بایدن سپس ادامه داد: ایجاد تغییر بر عهده مردم ایران است. آن‌ها باید درباره آینده خود تصمیم بگیرند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید تصریح کرد: ایجاد تغییر بر عهده مردم ایران است. باید بر عهده مردم ایران باشد که درباره آینده خود تصمیم بگیرند.

کربی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ادعا‌های بایدن درباره ایران بر اساس ارزیابی‌هایی است که حکومت در آستانه سقوط قرار دارد؟ گفت: هیچ نشانه‌ای از چنین چیزی نداریم.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در واکنش به اظهارات بایدن با بیان این‌که آمریکا نقش اول را در جنگ‌ها و خونریزی‌ها دارد و برای تأمین منافع خود منافع ملت‌ها را نابود می‌کند، در واکنش به هذیان گویی‌هایی بایدن گفت: رئیس‌جمهور آمریکا گفته ما بنا به آزاد کردن ایران داریم، اما ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و به اسارت شما درنمی‌آید.

رئیس‌جمهور با طرح این سوال از دولتمردان آمریکایی که چند بار می‌خواهند ایران و ایرانیان را تجربه کنند و چرا از تجربه‌های شکست‌خورده‌شان درس نمی‌گیرند، ادامه داد: آمریکایی‌ها تصور کردند نسخه‌ای مثل آنچه در کشور‌هایی همچون سوریه، لیبی و برخی کشور‌ها و مناطق دیگر اجرا کردند، می‌توانند در ایران هم اجرا کنند؛ زهی خیال باطل. آنچه به اسم آزادی بر سر مردم افغانستان، سوریه، عراق و منطقه و دنیا آورده‌اید، پیش رو و مقابل دیدگان ما قرار دارد و ما شرایط این کشور‌ها را می‌بینیم که شما به اسم آزادی و مبارزه با تروریسم چگونه ملت‌ها را به اسارت درآوردید، اما بدانید که ملت بزرگ ایران به رهبری امام راحل بزرگوار و با خون شهدای دانش آموز و دانشجو و شهدای مدافع حریم و حرم و خون شهدای امنیت آزاد شده است و هرگز به اسارت در نخواهد آمد و در مقابل شما سر فرود نخواهد آورد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خاراجه ایران روز جمعه در توئیتی به اظهارات اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره ایران پاسخ داد و نوشت: آقای بایدن، رفتار ریاکارانه و حمایت از داعش را متوقف کنید!

وی تاکید کرد: کاخ سفید که به شکل فزاینده‌ای در اعتشاشات اخیر ایران، مروج خشونت و ترور شد، هم زمان برای توافق هسته‌ای تلاش می‌کند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز روز جمعه در توئیتی به اظهارات اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره ایران پاسخ داد ونوشت: آمریکا هر جا پا گذاشت، قتل، غارت و بی ثباتی به همراه آورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: آمریکا در طول تاریخ اشغالگر بوده و هیچگاه آزادیبخش نبوده است. آمریکا هر جا پا گذاشت، قتل، غارت و بی ثباتی به همراه آورد. افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و... پیش چشم ملت‌های منطقه و جهان است. از پدرخوانده داعش، آزادسازی به سبک داعش بر می‌آید نه غیر آن.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
59
11
ایران دوست ندارد بلکه تمام جهان دوست دارد و از روی واقعیت از روی اسناد و شواهد تاریخی آمریکا رو متهم و البته محکوم میکنند . دلیل تداوم ناآرامی‌ها در جهان، آرمان‌های نا مشروع، غیر واقعی و مستکبرانه شماست .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین