کد خبر: ۸۰۷۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
"۲۲۷ نفر از نمایندگان در یک بیانیه از قوه قضائیه تقاضای برخورد با معترضان را نمودند"

متن بیانیه ۲۲۷ نماینده و اسامی امضاکنندگان آن منتشر شود

نماینده پیرانشهر و سردشت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متن اصلی بیانیه ۲۲۷ نماینده مجلس به همراه اسامی نمایندگان امضاکننده جهت تنویر افکار عمومی در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.
متن بیانیه ۲۲۷ نماینده و اسامی امضاکنندگان آن منتشر شود
آفتاب‌‌نیوز :

کمال حسین پور در جلسه نوبت صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری به هیئت رئیسه مجلس گفت: یکی از وظایف مهم هیات رئیسه حفظ شأن، منزلت و اقتدار مجلس و دفاع از حقوق جایگاه قانونی نمایندگان است.

وی ادامه داد: در روز‌های اخیر نامه‌ای جعلی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با امضای ۲۲۷ نماینده منتشر شده که ماهیت آن از اساس جعلی، دست‌کاری شده و دروغ است و این نامه جعلی بازار شایعه پراکنی از سوی رسانه‌های معاند را بر ضد مجلس و نمایندگان داغ کرد و جریان سازی شدیدی را علیه مجلس به راه انداخت. انتظار می‌رود هیات رئیسه مجلس برای حفظ جایگاه مجلس در اسرع وقت این نامه جعلی را تکذیب کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: همچنین در راستای شفاف سازی که مجلس تاکنون مدعی و پرچم‌دار آن بوده از هیات رئیسه تقاضا داریم متن اصلی بیانیه را به همراه اسامی نمایندگان امضاکننده جهت تنویر افکار عمومی در اختیار رسانه‌ها قرار دهد؛ کاری که باید از همان اول برای جلوگیری از شایعه پراکنی و تخریب مجلس و نمایندگان انجام می‌شد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که اداره جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: روابط عمومی مجلس نامه کذایی را تکذیب کرده است.

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بیانیه روز سه‌شنبه ۱۷ آبان ۲۲۷ نماینده مجلس و درخواست آن‌ها از قوه قضاییه، خواستار انتشار اسامی نمایندگان امضا کننده این بیانیه شد.

 جلال محمودزاده نماینده مهاباد و عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی جلسه نوبت صبح یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: آقای قالیباف در آغاز نشست هفته گذشته از شنیدن صدای مخالفان صحبت کرد، اما برخلاف رسالت مجلس، متأسفانه ۲۲۷ نفر از نمایندگان در یک بیانیه از قوه قضائیه تقاضای برخورد با معترضان را نمودند و مجلس برخلاف قانون شفافیت آراء، لیست امضاکنندگان این بیانیه را منتشر نمی‌کند؛ همین امر باعث شده لیست جعلی از نمایندگان در شبکه‌های اجتماعی پخش شود.

وی اظهار کرد: در طول سه دوره نمایندگی مجلس هیچگاه به مردم پشت نکرده و برخلاف خواسته آن‌ها اقدام نکردم؛ لذا همچنان که قبلاً گفتم از این تریبون به عنوان نماینده مردم سرافراز مهاباد امروز ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱ برای ثبت در تاریخ و سابقه مذاکرات مجلس اعلام می‌کنم این بیانیه ضد مردمی را ندیده‌ام و امضا نکرده‌ام.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از هیات رئیسه مجلس درخواست دارم لیست واقعی نمایندگان امضاکننده را رسماً به مردم اعلام نماید.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر با تاکید بر اینکه نامه منتشر شده جعلی بوده است، اظهار کرد: بیانیه نمایندگان نیز ضدمردمی نبوده، بلکه در آن درخواست کرده‌اند تا با کسانی‌که قاتل و اغتشاشگر هستند برخورد شود. مجلس نیز اقدام قانونی خود را انجام داده است.

وی با بیان اینکه نامه‌ای را که هیات رئیسه مجلس دهم امضا کرده است، ارتباطی به مجلس یازدهم ندارد، افزود: نمایندگان در بیانیه خود اعلام کرده اند که با قاتلان و اغتشاشگران برخورد شود، نه معترضان. بالاترین بیان، بیان رهبر معظم انقلاب بود که فرمودند آن‌هایی که معترض هستند و دست به قتل و آشوب نزده اند، فرزندان من هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
4
76
نامه جعلی نیست چون اگر جغلی بود همان موقع آن را تکذیب می کردند. انچه باعث شده از مواضع خود عقب نشینی کنند سرافکندگی آنان در برابر افکار عمومی می باشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین