کد خبر: ۸۰۸۹۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
در آتش‌سوزی زندان اوین ۸ کشته شده بودند

ماجرای تماس خارجه آمریکا با امیرعبداللهیان درباره آتش‌سوزی زندان اوین چیست؟

یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه، اظهارات مطرح شده از سوی یکی از نمایندگان مجلس به نقل از وزیر امور خارجه در خصوص آتش سوزی زندان اوین را رد کرد و گفت: تماس مستقیم بلینکن با امیرعبداللهیان از اساس عاری از صحت است.
ماجرای تماس خارجه آمریکا با امیرعبداللهیان درباره آتش‌سوزی زندان اوین چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

اخیرا اظهاراتی از سوی نماینده کاشمر در منابع مختلف خبری در خصوص آتش سوزی زندان اوین به نقل از وزیر امور خارجه کشورمان مطرح شده است که بر اساس پیگیری خبرگزاری ایسنا در ارتباط با صحت مطالب منتشر شده در این زمینه، یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه در این رابطه گفت: "وزیر امور خارجه در یک جلسه بسته گفت که پیامی در شب آتش سوزی در اوین و در همین رابطه به نقل از وزیر خارجه آمریکا، توسط وزیر خارجه یک کشور منطقه به ایشان منتقل شد."

وی ادامه داد: لذا تماس مستقیم بلینکن با امیرعبداللهیان از اساس عاری از صحت است.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده کاشمر چند روز پیش به نقل از امیر عبداللهیان در مورد شب آتش سوزی در زندان اوین در اظهاراتی گفته بود: « وزیر خارجه بیان کرد شبی که اوین آتش گرفت تازه وارد خانه شدم، هنوز کتم را درنیاورده بودم که وزیر خارجه آمریکا زنگ زد و گفت ما چهار زندانی در اوین داریم که قرار است تبادل شود. اتفاقی برایشان پیش نیاید؛ من گفتم خبری نیست؛ وزیر خارجه آمریکا ۴۰ دقیقه قبل از اینکه ما اطلاع داشته باشیم، اطلاع داشت. اوین را خودشان با آدم‌های خودشان آتش زدند.»

گفتنی است آتش‌سوزی زندان اوین در شب ۲۳ مهر ۱۴۰۱ روی داد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، در این حادثه چهار زندانی کشته و ۶۱ نفر مجروح شدند. در روزهای بعد از آتش‌سوزی ۴ نفر دیگر از مجروحان نیز درگذشتند که تعداد کلی کشته‌شدگان را به ۸ نفر رساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین