کد خبر: ۸۰۹۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
چگونگی کشته شدن ۳ معترض با گلوله جنگی، در دست بررسی است

روایت فرماندار: در ۳ روز ناآرامی سمیرم، سپاه از مرکز درخواست نیروی کمکی کرد/ ۳ معترض با گلوله جنگی کشته شدند

فرماندار سمیرم گفت: از روز گشته ۲۸ آبان با هوشیاری مردم و نیرو‌های حافظ امنیت آرامش به سمیرم بازگشته، به طوری که تمام مدارس، ادارات و مغازه‌ها باز هستند.
روایت فرماندار: در ۳ روز ناآرامی سمیرم، سپاه از مرکز درخواست نیروی کمکی کرد/ ۳ معترض با گلوله جنگی کشته شدند
آفتاب‌‌نیوز :

مراد الیاس‌پور در گفتگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت شهرستان سمیرم بعد از چند روز ناآرامی، اظهار کرد: روز ۲۷ آبان بعد از مراسم تدفین و خاکسپاری متوفیان، جَوِ شهر مقداری ملتهب شد و تجمعاتی از ساعت ۱۶ به بعد در میدان اصلی شهر شکل گرفت که متأسفانه عده‌ای به ساختمان‌های اداری سمیرم از جمله شهرداری، حوزه علمیه، اداره اوقاف و چند بانک تعرض کردند و خسارات زیادی را به این اماکن و به ویژه شهرداری وارد کردند. ساعت ۲۱ با حضور نیرو‌های حافظ امنیت، آرامش به شهر بازگشت و از دیروز شنبه ۲۸ آبان تمام مدارس، مغازه‌ها و ادارات باز بود و در حال حاضر اوضاع شهر به روال عادی باز گشته است.

وی در پاسخ به این سؤال که این تجمعات و درگیر‌های از چه زمانی و چگونه شکل گرفت؟ گفت: روز ۲۳ آبان اخبار و اطلاعاتی به فرمانداری واصل شده بود که امکان شکل‌گیری تجمع وجود دارد که بعد از ظهر روز ۲۴ آبان این تجمعات آغاز شد و به تدریج بر تعداد تجمع‌کنندگان افزوده شد، به طوری که در یکی از میادین شهر لاستیک آتش زدند و به مغازه‌های مردم و خودرو‌ها خسارت وارد کردند و با سر دادن شعار‌های ساختار شکنانه سعی در ملتهب کردن بیشتر شهر داشتند.

فرماندار سمیرم افزود: حدود ساعت ۱۸ روز ۲۴ آبان تعدادی از بسیجیان محلات شهر بدون داشتن هیچ سلاحی و صرفاً برای ارشاد معترضان در صحنه حاضر شدند که متأسفانه با قمه، چاقو، چوب و چماق به این بسیجی‌ها حمله شد که در نتیجه تعدادی از آنان مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. ساعت ۲۱.۳۰ همان شب با حضور نیرو‌های حافظ امنیت از جمله بسیجیان، برهم زنندگان نظم عمومی متفرق شدند که البته باز هم شعار‌های ساختارشکنانه دادند و به مبلمان شهری آسیب وارد و سپس نیرو‌های امنیتی آنان را متفرق کردند.

وی ادامه داد: روز ۲۵ آبان مجدداً این تجمعات از ساعت ۹ صبح شکل گرفت به طوری که نیروی انتظامی و سپاه سمیرم از مرکز درخواست نیروی کمکی کردند. وقتی نیرو‌های کمکی به شهر رسیدند اغتشاشگران اقدامات شدیدی انجام دادند و از کوکتل مولوتف و سلاح‌های انفجاری و شکاری استفاده کردند و مجدداً به تأسیسات شهری آسیب وارد کردند و چند خودرو دولتی را به آتش کشیدند. نیروی انتظامی دعوت به آرامش کرد، اما تجمعات ادامه پیدا کرد و ساعت ۱۶ همان روز معتمدان شهر و بنده در میدان اصلی حضور یافتیم و دعوت به آرامش کردیم و حتی نیرو‌های حافظ امنیت عقب رفتند.

فرماندار سمیرم گفت: این توصیه‌ها ثمربخش نبود، به طوری که اغتشاشگران شروع به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف کرده و از سلاح‌های ساچمه زنی استفاده کردند. بعد از تاریکی هوا از پشت بام ساختمان‌ها با سلاح‌های جنگی به سوی نیرو‌های امنیتی شلیک کردند که در نتیجه دو نیروی حافظ امنیت به شدت مجروح شدند. سپس ماشین آتش نشانی را به آتش کشیدند و ماشین امام جمعه شهر را از داخل دفتر او بیرون کشیدند و آتش زدند و از تاریکی شب برای تخریب بیشتر شهر بهره بردند.

الیاس‌پور یادآور شد: از داخل جمعیت از سلاح‌های ساچمه‌زنی و جنگی استفاده می‌شد و آن سه نفری که از معترضان کشته شدند با گلوله جنگی مورد اصابت قرار گرفته بودند. نیرو‌های امنیتی به هیچ وجه به سوی این افراد شلیک نکردند، چراکه این نیرو‌ها سلاح جنگی همراه ندارند و مجاز به استفاده از چنین سلاح‌هایی نیستند. چگونگی کشته شدن این سه معترض از سوی مراجع قضایی در دست بررسی است. دو نفر از کشته‌شدگان مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفته بودند و یک نفر دیگر بر اثر اصابت جسم سخت و برنده به سَر کشته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین