کد خبر: ۸۰۹۵۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴

وضعیت ذخایر خونی کرمانشاه "سبز" است

 مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: هم اکنون ذخایر خونی استان در وضعیت مطلوب و در شرایط سبز قرار دارد.
وضعیت ذخایر خونی کرمانشاه
آفتاب‌‌نیوز :

گفته شده که در پی ناآرامی‌ها در برخی شهر‌های کردنشین و درگیری‌های شدید در این شهرها، تعدادی کشته و زخمی و در بیمارستان بستری شده اند. در پی این حوادث، جمعی از مردم با حضور در بیمارستان‌های کرمانشاه در حال اهدا خون هستند. دکتر مریم میرزاده در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه نیاز به اهدای خون همیشگی است، گفت: خوشبختانه با حضور خوب و مستمر اهداکنندگان هم اکنون ذخایر خونی استان در حد مطلوب و در شرایط سبز قرار دارد. با توجه به وضعیت خوب ذخایر خونی استان پاسخگوی کامل نیاز بیمارستان‌های استان هستیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

میرزاده با بیان اینکه اهدای خون باید مستمر باشد، افزود: هر واحد خون بین ۳۵ تا ۴۲ روز قابل نگهداری است و همانند همیشه تاکید می‌کنیم که افراد بطور مستمر باید به امر اهدای خون توجه داشته باشند. مردان می‌توانند چهار بار در سال و زنان سه بار در سال اهدای خون داشته باشند. قبل از خونگیری نیز از افراد آزمایشات لازم به عمل آمده و درصورتی که افراد کم خون بوده و یا هر مشکل دیگری داشته باشند، از آن‌ها خونگیری نمی‌شود.

میرزاده یادآور شد: در حال حاضر ۴۷ درصد اهداکنندگان خون در استان اهداکنندگان مستمر هستند و در تلاش هستیم تا به جامعه آماری اهداکنندگان اضافه کرده و افراد جدیدی برای اهدای خون مراجعه داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین