کد خبر: ۸۰۹۹۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

شهادت سرهنگ داوود جعفری، عضو نیروی هوایی سپاه در سوریه

صبح روز گذشته پاسدار سرهنگ داوود جعفری از مستشاران نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه با انفجار بمب کنار جاده‌ای در حوالی دمشق به شهادت رسید.
شهادت سرهنگ داوود جعفری، عضو نیروی هوایی سپاه در سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از شهادت سرهنگ پاسدار داوود جعفری توسط ایادی رژیم صهیونیستی در حوالی دمشق خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه (۱ آذر) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صبح روز گذشته پاسدار رشید اسلام سرهنگ داوود جعفری از مستشاران نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه، توسط ایادی رژیم صهیونیستی با انفجار بمب کنار جاده‌ای در حوالی دمشق به شهادت رسید.

در این اطلاعیه با تأکید بر اینکه بی‌تردید رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی پاسخ این جنایت را دریافت خواهد کرد، آمده است: با تبریک و تسلیت شهادت این افسر مؤمن، مخلص، فداکار و پاکباخته به خانواده معظم و آحاد فرماندهان و کارکنان نیروی هوافضای سپاه و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی؛ آئین‌های تشییع، تدفین و خاکسپاری شهید عالی‌قدر متعاقباً به آگاهی ملت شریف ایران رسانده خواهد شد.

«داوود جعفری» کیست؟

خبرگزاری تسنیم نوشت: داوود جعفری که در سوریه به‌دست صهیونیست‌ها به شهادت رسید از جمله پاسدارانی بود که در زمستان سال ۱۳۹۴ تفنگداران آمریکایی را که وارد آب‌های ایران در خلیج فارس شده بودند، دستگیر کردند.

داوود جعفری از جمله پاسدارانی بود که در زمستان سال ۱۳۹۴ به‌همراه جمعی از همکارانش و سردار فدوی فرمانده وقت نیروی دریایی سپاه به دیدار رهبر انقلاب رفتند، رهبری از آن‌ها قدردانی کرد و به سردار فدوی و چهار تن از آن‌ها نشان فتح داد.

دلیل آن قدردانی، دستگیری ملوانان آمریکایی در خلیج فارس بود که تصویرش در رسانه‌ها و فضای مجازی به‌صورت گسترده منتشر شد.

بعدازظهر ۲۲ دی ۱۳۹۴ دو فروند قایق جنگی آمریکا که حامل ۱۰ ملوان آمریکایی و سلاح‌های نیمه‌سنگین جنگی بود، غیرقانونی وارد آب‌های سرزمینی ایران شد. آن قایق‌ها توسط نیرو‌های سپاه متوقف و سرنشینانش دستگیر شدند.

مقامات آمریکایی ابتدا ادعا کردند که قایق‌ها به‌دلیل نقص فنی وارد آب‌های ایران شدند، اما سپس گفتند که در مسیریابی اشتباه صورت گرفته است، در نهایت با عذرخواهی مقامات آمریکایی، ملوانان بازداشتی آزاد شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
5
1
شهادت مبارک
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین