کد خبر: ۸۱۰۱۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷

تاثیر وعده صبحانه بر سلامت روانی-اجتماعی کودکان

حذف وعده غذایی صبحانه ممکن است احتمال ابتلای کودکان و نوجوانان به مشکلات سلامت روانی-اجتماعی را افزایش دهد.
تاثیر وعده صبحانه بر سلامت روانی-اجتماعی کودکان
آفتاب‌‌نیوز :

نتایج مطالعه منتشر شده در مجله Frontiers in Nutrition نشان می‌دهد: کودکان و نوجوانانی که در خانه صبحانه سالم می‌خورند از سلامت روانی-اجتماعی بهتری برخوردارند.

در حالیکه در تحقیقات پیشین نقش مهم صبحانه مغذی مورد تاکید قرار گرفته، این اولین مطالعه‌ای است که به اثرات گزارش شده درباره صبحانه خوردن کودکان، همچنین کجا و ماده غذایی مصرفی پرداخته است.

متخصصان اسپانیایی اظهار داشتند: نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که نه تنها خوردن صبحانه مهم است، بلکه این موضوع نیز اهمیت دارد که کودکان و نوجوانان کجا صبحانه می‌خورند و چه مواد غذایی مصرف می‌کنند. حذف وعده صبحانه یا خوردن صبحانه خارج از خانه با افزایش احتمال مشکلات رفتاری روانی-جتماعی در کودکان و نوجوانان مرتبط است.

آنان همچنین تاکید کردند: مصرف برخی غذاها/نوشیدنی‌ها (به طور مثال گوشت فرآوری شده) با احتمال بیشتر بروز مشکلات رفتاری روانی اجتماعی مرتبط است و برخی مواد غذایی (به طور مثال لبنیات، غلات) کمتر با بروز چنین مشکلاتی مرتبط است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، در این بررسی متخصصان اطلاعات مربوط به عادات صبحانه و سلامت روانی-اجتماعی ۳۷۲۲ کودک چهار تا ۱۴ ساله را مورد مطالعه قرار دادند. در میان مهمترین نتایج، آنان دریافتند که خوردن صبحانه خارج از خانه تقریبا به اندازه حذف کامل این وعده غذایی ضرر دارد، زیرا وعده‌های غذایی آماده شده در بیرون نسبت به غذا‌هایی که در خانه تهیه می‌شوند، کمتر مغذی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین