کد خبر: ۸۱۰۳۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

بررسی حساب‌های مالی ماکرون در انتخابات ۲۰۱۷ توسط قضات فرانسوی

امانوئل ماکرون اعلام کرد که پرونده‌های مالی ستاد انتخاباتی‌اش در انتخابات ۲۰۱۷ توسط قضات بررسی شده و مورد مشکوکی در آن‌ها یافت نشده است.
بررسی حساب‌های مالی ماکرون در انتخابات ۲۰۱۷ توسط قضات فرانسوی
آفتاب‌‌نیوز :

 امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه با تاکید بر لزوم شفافیت، گفت: حساب‌های انتخاباتی‌ام برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۷ همه فرایندهای لازم را طی کرده و به قضات ارائه شده‌اند، قضات هم موردی خلاف قانون در آن‌ها پیدا نکرده‌اند. اما حساب‌هایم برای انتخابات ۲۰۲۲، مانند حساب‌های دیگر نامزدها، هنوز در دست بررسی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرانسه در حال انجام تحقیقاتی درباره ارتباط میان پیروزی امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری با یک گروه مشاوره‌ای بزرگ به نام «مک‌کینزی» است که به فرار مالیاتی متهم شده است.

این احتمال وجود دارد که گروه مشاوره‌ای مک‌کینزی در زمان انتخابات به ماکرون خدمات مشاوره‌ای ارائه کرده باشد تا در صورت پیروزی ماکرون، از او امتیازات مالیاتی بگیرد.

دفتر دادستان مالی ملی فرانسه روز پنجشنبه تایید کرد که حوزه تحقیقات فعلی درباره فرار مالیاتی ادعایی گروه مک‌کینزی را گسترش می‌دهد تا به نقش گروه‌های مشاوره‌ای در انتخابات‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ فرانسه بپردازد.

تا کنون هیچ پرونده‌ قضایی تا این حد به شخص ماکرون نزدیک نشده است، سیاستمداری که با وعده پاکسازی سیاست فرانسه به قدرت رسید.

رئیس‌جمهوری فرانسه روز جمعه گفت، حملات سیاسی زیادی در رابطه با پرونده مک‌کینزی علیه او انجام شده، اما مقامات قضایی فرانسه باید از راه‌های تعریف شده و به صورت منظم پیش روند.

ماکرون در پاسخ به سوالی در رابطه با احتمال اعطای امتیاز تبعیض‌آمیز به شرکت مک‌کینزی، گفت که او به عنوان رئیس‌جمهوری فرانسه مستقیما به امور عمومی رسیدگی نمی‌کند و در آن نقش مستقیم ندارد.

وی افزود: این تحقیقات درباره شخص من نیست و من موضوع مرکزی آن نیستم.

انجام تحقیقات لزوما به معنای پیگیری قضایی یا اثبات جرم نیست. ممکن است سال‌ها طول بکشد تا چنین تحقیقاتی به دادگاه ارجاع داده شود یا مختومه اعلام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین