کد خبر: ۸۱۰۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱

انتشار جزئیاتی در خصوص استقرار نیرو در مرز‌های ایران و عراق

​یک رسانه عربی به نقل از مسئولان عراقی جزئیاتی درخصوص توافق نخست وزیر این کشور با رئیس دولت اقلیم کردستان برای استقرار نیرو‌های نظامی در نوار مرزی عراق و ایران منتشر کرد.
انتشار جزئیاتی در خصوص استقرار نیرو در مرز‌های ایران و عراق
آفتاب‌‌نیوز :

حملات سپاه ایران به مواضع گروه های حاضر در اقلیم کردستان عراق با واکنش مقامات این کشور همراه شد. اینطور که پیداست مقامات عراقی قصد دارند برای جلوگیری از عملیات زمینی توسط سپاه ایران نیروهای نظامی خود را در مرز ایران و عراق مستقر کنند.

پایگاه خبری العربی الجدید نیز گزارشی درخصوص جزئیات تفاهم بغداد و اربیل برای استقرار نیروهای نظامی در مرز ایران و عراق برای جلوگیری از عملیات زمینی ایران علیه نیروهای تروریستی موجود در اقلیم کردستان عراق منتشر کرد.

یک نماینده برجسته پارلمان عراق در گفت‌وگو با این پایگاه خبری تاکید کرد:

*توافقی که میان محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان منعقد شد، تشکیل یگان های مشترک متشکل از ارتش و مرزبانی و نیروهای پیشمرگه را شامل می شود.

*دو طرف توافق کردند که این یگان های مشترک در اسرع وقت در مرزهای عراق و ایران مستقر شده و ده ها نقطه نظارت و کنترل مرزی نیز ایجاد کنند.

*السودانی و بارزانی توافق کردند که هرگونه حمایت دولتی و حزبی از سوی اقلیم کردستان از گروه های مخالف نظام ایران باید متوقف شود و تمام مقرهای سیاسی آن ها در اربیل و سلیمانیه باید بسته شود.

*بر سر بازرسی اردوگاه های کردهای ایرانی و نظارت مستقیم سازمان ملل بر اداره اردوگاه ها توافق شده است.

*السودانی در سفر فردا(سه شنبه) به تهران مضمون توافق را به مسئولان ایرانی اعلام خواهد کرد و بغداد امیدوار است که با این اقدامات دخالت ایران در مناطق مرزی عراق را متوقف کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین