کد خبر: ۸۱۰۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
روزنامه جمهوری اسلامی:

گوش شنوایی برای توصیه شهید بهشتی که «گفت هیچ چیز را به مردم تحمیل نکنید» بین حکمرانان وجود ندارد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی را هنوز هم مظلوم می‌دانیم، زیرا در میان حکمرانان گوش شنوایی برای سخنان حکیمانه‌اش پیدا نشد و اکنون نیز پیدا نمی‌شود.
گوش شنوایی برای توصیه شهید بهشتی که «گفت هیچ چیز را به مردم تحمیل نکنید» بین حکمرانان وجود ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جمهوری اسلامی با بازخوانی بخشی از سخنان شهید بهشتی خطاب به حکمرانان که هیچ چیز را به مردم تحمیل نکنید، تاکید کرده است که در میان حکمرانان گوش شنوایی برای این توصیه‌ها و سخنان وجود ندارد.

به گزارش جمهوری اسلامی، شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی را هنوز هم مظلوم می‌دانیم زیرا در میان حکمرانان گوش شنوائی برای سخنان حکیمانه‌اش پیدا نشد و اکنون نیز پیدا نمی‌شود. او اسلام را با معیارهائی عرضه می‌کرد که با فطرت انسان منطبق بود. حق هم همین است. زیرا اسلام دین فطرت است. بهشتی خطاب به حکمرانان می‌گفت: «خودسازی را به مردم تحمیل نکنید، به مردم کمک کنید، آگاهی بدهید، زمینه برای رشد اسلامی بدهید ولی هیچ چیز را تحمیل نکنید. انسان بالفطره خواهان آزادیست، می‌خواهد خودسازی داشته باشد، اما خودش، خودش را بسازد، مبادا برخلاف دستور قرآن، مسلمان بودن و مسلمان زیستن را به مردم تحمیل کنید، آنها بر علیه شما طغیان خواهند کرد».

نویسنده در ادامه تاکید کرده است: این توصیه حکیمانه هرچند اختصاص به حکمرانان ندارد ولی اولین مخاطبان آن، حکمرانان هستند. یک عالم دینی که در مسجد و محراب با مردم سروکار دارد یا بر منبر موعظه می‌نشیند نیز نباید از تشریح احکام و معارف دینی فراتر برود و درصدد تحمیل آنها بر مردم برآید. او هم اگر بخواهد مسلمان زیستن را به مردم تحمیل کند، هرگز موفق نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین