کد خبر: ۸۱۱۰۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
دانشجویان بازداشت شده دانشگاه فردوسی مشهد به جز ۳ الی ۴ نفر آزاد شده‌اند

حکم اخراج و تعلیق برای ۱۷ دانشجوی دانشگاه فردوسی

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد از آزادی تمام دانشجویان بازداشت شده این دانشگاه، به جز سه الی چهار نفر خبر داد.
حکم اخراج و تعلیق برای ۱۷ دانشجوی دانشگاه فردوسی
آفتاب‌‌نیوز :

ابوالفضل غفاری در خصوص دانشجویان بازداشتی و احکام انضباطی اظهار کرد: برخلاف گمانه‌زنی‌های موجود که تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد اخراج و ممنوع‌الورود شده‌اند، احکام صادره برای دانشجویان شامل عدم صدور حکم و ختم پرونده، تذکر کتبی و محرومیت از تحصیل به مدت یک تا چند ترم بوده است که همگی در حال حاضر در مرحله بدوی است و در حال حاضر تمام دانشجویان در کلاس‌ها شرکت می‌کنند. بر این اساس برای سه نفر از دانشجویان پیشنهاد اخراج در شورای بدوی انضباطی صادر شده که این احکام تخلف پس از بررسی در شورای تجدید نظر انضباطی به کمیته مرکزی ارجاع خواهد شد.

غفاری در ادامه گفت: برای ۱۴ دانشجو حکم ممنوع‌الورودی موقت صادر شد که طبق آیین‌نامه این ممنوعیت تا زمان بررسی و صدور حکم شورای بدوی انضباطی بوده است که با مراجعه، رسیدگی و صدور حکم در شورای بدوی انضباطی، ۱۳ نفر از دانشجویان مذکور در کلاس‌ها شرکت می‌کنند. ضمن اینکه احکام صادر شده در شورای انضباطی قابل تجدیدنظرخواهی است و در صورت تقاضای تجدیدنظر، حکم قطعی پس از بررسی در شورای تجدید نظر اعلام می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد از آزادی دانشجویانی که خارج از دانشگاه بازداشت شده بودند خبر داد و اظهار کرد: اکثر دانشجویانی که خارج دانشگاه بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند. سه یا چهار نفر همچنان بازداشت هستند که دانشگاه پیگیری لازم را در خصوص پرونده‌های آنان داشته است. تاکنون هیچ یک از دانشجویان از خدمات رفاهی دانشگاه محروم نشده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین