کد خبر: ۸۱۱۲۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
به ۱۳ دانشجو پیامک عدم حضور در خوابگاه ارسال کرده‌ایم؛ ممکن است این رقم افزایش یابد

راه حل رئیس دانشگاه شریف برای کنترل اعتراضات دانشجویی: نیروهای حراست دانشگاه افزایش یافت

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه این دانشگاه کمترین تعداد بازداشتی‌ها در میان دانشگاه‌های سطح تهران را داشته است، گفت: تاکنون هیچ کسی را از خوابگاه محروم نکرده‌ایم و فقط به ۱۳ دانشجو پیامک عدم حضور در خوابگاه ارسال کرده‌ایم که البته ممکن است این تعداد افزایش یابد.
راه حل رئیس دانشگاه شریف برای کنترل اعتراضات دانشجویی: نیروهای حراست دانشگاه افزایش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

رسول جلیلی در دومین جلسه از سلسله جلسات خان هشتم با موضوع «حال این روز‌های دانشگاه صنعتی شریف» اظهار کرد: هدف ما از حضور در دانشگاه آموزش و یادگیری است و همه در تلاشیم محیطی امن و آرام برای دانشجویان فراهم کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، وی افزود: بخشی از اتفاقات درون دانشگاه نشأت گرفته از فضای کلی جامعه و تاثیرات رسانه‌ها و شبکه‌های فارسی زبان است که باید به نحو شایسته‌ای آن‌ها را مدیریت و کنترل کرد چرا که فضای مجازی به مثابه یک جهان سوم در حال رقم زدن اتفاقات در جامعه ما است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: برنامه روز ۱۷ آبان شریف (تجمع اعتراضی دارای مجوز) اتفاقی معقول و مطلوب همه بود چرا که به ما یاد داد می‌توانیم در چارچوب قوانین، شعار بدهیم و تعامل کنیم، اما متاسفانه وقایع ۲۴روز آبان (تجمع بدون مجوز که منجر به درگیری شد)، علاوه بر اینکه در شأن دانشگاه نبود باعث بهم خوردن آرامش در میان دانشجویان نیز شد.

وی افزود: تاکنون هیچ کس را از خوابگاه محروم نکرده‌ایم و فقط به ۱۳ دانشجو پیامک ارسال کرده‌ایم که البته ممکن است این رقم افزایش یابد. ما از شما دانشجویان انتظار داریم اعتراضات خود را در این خصوص با مسئولین دانشگاه در میان بگذارید.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به موضوع کمیته انضباطی گفت: ورود هر گونه اطلاعات به کمیته انضباطی باید از کانال حراست دانشگاه باشد و تلاش می‌کنیم آرامش را هرچه زودتر به شریف برگردانیم. برای این منظور تعدادی نیروی موقت به حراست دانشگاه اضافه شده که البته از طریق فراخوان این نیرو‌ها جذب نشده‌اند و صرفا از طریق یک شرکت تامین نیرو کرده‌ایم، اما این افراد تحت نظارت حراست دانشگاه فعالیت می‌کنند. اتفاقات این دوماه به واسطه ۳ سال دوری دانشجویان از فضای دانشگاه طبیعی بود، اما باید با برنامه مشترکی بین ۱۱ هزار شریفی اعم از دانشجو، استاد و کارمند به هم‌زیستی مسالمت آمیز برسیم.

جلیلی با اشاره به اینکه در اتفاقات اخیر دانشگاه صنعتی شریف کمترین میزان بازداشتی را در بین دانشگاه‌های سطح تهران داشته است گفت: همچنان پیگیر آزادی دانشجویان شریف هستیم تا ترم جاری را بدون کمترین آسیب به پایان برسانیم.

در ادامه این برنامه، علی اکبر ابوالحسنی معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اتفاقات روز سلف در دانشگاه گفت: من در فرماندهی واقعه روز سلف نقشی نداشته‌ام و وظیفه معاونت دانشجویی ارائه غذا به دانشجویان است.

وی با تاکید بر اینکه طی این هفتاد روز قوه عقلانیت در سه ضلع دانشجو، مسئولین دانشگاه و نیرو‌های امنیتی بیشتر شده است گفت: با همین نیروی عقلانیت و تعامل باعث شدیم برنامه خوب ۱۷ آبان را رقم بزنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف افزود: اگر با همین قوه عقلانیت پیش برویم، در صورت آرام شدن فضای دانشگاه می‌توانیم در شورای تجدید نظر کمیته انضباطی دانشگاه شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

ابوالحسنی با تاکید بر این موضوع که مرکز مشاوره دانشگاه مأمنی برای دانشجویان است از آن‌ها خواست به نهاد‌هایی همچون مرکز مشاوره شریف که شبانه روز تلاش می‌کنند، بواسطه مسائل سیاسی و خبر پراکنی تهمت نزنند. چرا که تعداد معدودی از دانشجویان هستند که نیاز واقعی به مرکز مشاوره دارند. من سوگند یاد می‌کنم که پرونده‌های شما در این مرکز محرمانه باقی خواهد ماند.

ابولحسنی در پایان خاطرنشان کرد: خوابگاه باید محلی امن برای دانشجویان باشد چرا که سرای دانشجوست و تنها مکانیزم داخلی برای بالا بردن امنیت خوابگاه رعایت قوانین داخلی دانشگاه و کمیته انضباطی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین