کد خبر: ۸۱۱۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵

توصیه یک روزنامه به شورای نگهبان؛ به جای نقد رفتار مردم، عملکرد خود در بروز این وضعیت را بررسی کنید

روزنامه هم میهن نوشت: شورای نگهبان به‌جای اینکه به نقد رفتار مردم و وضعیت موجود اعتراضات بپردازد، بهتر است اقدام به ارزیابی و نقد عملکرد خود در بروز این وضعیت کند.
توصیه یک روزنامه به شورای نگهبان؛ به جای نقد رفتار مردم، عملکرد خود در بروز این وضعیت را بررسی کنید
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه هم‌میهن از شورای نگهبان خواسته به جای اینکه به نقد رفتار مردم و اعتراضات بپردازد، عملکرد خود در به وجود آمدن این وضعیت را بررسی کند.

به گزارش هم‌میهن، بخش مهمی از مشکلات کشور ناشی از رویکردی است که شورای نگهبان نسبت به قانون اساسی دارد. نام این شورا، نگهبان قانون اساسی است؛ ولی هیچ‌کس تاکنون ندیده که این شورا درباره اصول اجرانشده به‌ویژه در بخش حقوق ملت حساسیت داشته باشد. این شورا در تفسیر حقوق ملت برخلاف ضابطه تفسیر حقوقی به‌صورت مضیق عمل می‌کند و از اینکه حقوق مزبور اجرا یا رعایت نشود، معمولا ابراز نگرانی نمی‌کنند. سهل است که در برخی مقاطع نمایندگان مجلس آماده بودند که برای تامین اصول حقوق ملت قوانینی بنویسند ولی از ترس مخالفت این شورا کاری نمی‌کردند.

نویسنده در ادامه تاکید کرده است: شورای نگهبان به‌جای اینکه به نقد رفتار مردم و وضعیت موجود اعتراضات بپردازد، بهتر است اقدام به ارزیابی و نقد عملکرد خود در بروز این وضعیت کند. اگر اعتراض و برگزاری تجمعات آزاد بود بدون شک تاکنون ده‌ها نشست و اعتراض علیه عملکرد این شورا انجام شده بود و قطعا این شورا نمی‌توانست در مسیر کنونی گام بردارد. بد نیست آقای سخنگو لیست نامزدهای دوره اول مجلس و ریاست‌جمهوری را با لیست آخرین انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری مقایسه کند تا ببیند بر اثر عملکرد این شورا از چه فضای بازی در ابتدای انقلاب، اکنون به چه فضای بسته‌ای رسیده‌ایم. نتیجه این عملکرد همین است که امروز می‌بینید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین