کد خبر: ۸۱۱۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷

بیانیه سفارت چین در واکنش به اظهارات نخست وزیر انگلیس

سفارت چین با صدور بیانیه‌ای به اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس که پکن را به اقتدارگرایی متهم کرده و گفته بود که دوران طلایی روابط دو کشور به پایان رسیده است واکنش نشان داد.
بیانیه سفارت چین در واکنش به اظهارات نخست وزیر انگلیس
آفتاب‌‌نیوز :

سفارت چین در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس که گفته بود «دوران طلایی روابط با چین تمام شده است» بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سفارت چین منتشر شد آمده است:

«اظهارات طرف بریتانیایی مملو از تعصب ایدئولوژیک، تحریف بدخواهانه و تهمت علیه سیاست های چین است. چین به مسیر توسعه صلح آمیز، روابط دوستانه و همکاری با سایر کشورها بر اساس اصول احترام متقابل، برابری و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر متعهد است.

طبق گزارش بانک جهانی چین از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱، به طور متوسط ۳۸.۶ درصد در رشد اقتصادی جهان مشارکت داشته است. چین از چه راهی ارزش ها و منافع بریتانیا را به چالش می کشد؟ علت اصلی مشکلات امروز بریتانیا در خودش نهفته است. ما اتهامات بی اساس علیه چین را نمی پذیریم.

طرف بریتانیایی حق قضاوت در این رابطه ندارد. واقعیت ها نشان داده‌اند که دولت چین سیاست‌های درستی را در مورد سین کیانگ و هنگ کنگ اتخاذ کرده و این سیاست ها برای حفظ حقوق بشر، ارتقای توسعه و دستیابی به صلح و ثبات طولانی مدت مفید است.بهتر است طرف بریتانیایی به دنبال درمان برای طرز فکر استعماری خود باشد.

ممانعت انگلیس از سرمایه گذاری شرکت های چینی در برخی پروژه های تجاری این کشور اصول بازار و قوانین تجارت بین المللی را آشکارا نقض می کند و به نفع کسی نیست. چین از بریتانیا می خواهد که تعصب خود را کنار گذاشته و به حقایق احترام بگذارد و از تهمت زدن به پکن و مداخله در امور داخلی چین دست بردارد. پیروی کورکورانه از مسیر ایالات متحده و ایجاد موانع عمدی برای توسعه روابط چین و بریتانیا، عاقلانه نیست.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین