کد خبر: ۸۱۱۵۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

سازمان بهزیستی: ۱۶۰ هزار معلول صاحب مسکن می‌شوند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سه سال آینده، ۱۶۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت در کشور صاحب مسکن می‌شوند.
سازمان بهزیستی: ۱۶۰ هزار معلول صاحب مسکن می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

علی‌محمد قادری روز جمعه در گفت وگویی با بیان اینکه نگاه کرامت بخشی به افراد دارای معلولیت در جامعه داریم، اظهار داشت: قرار است فهرست افراد دارای معلولیت که فاقد مسکن هستند و از امتیازات مسکن استفاده نکرده‌اند را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهیم.

وی ادامه داد: اکنون ۱۶۰ هزار فرد دارای معلولیت در کشور فاقد مسکن هستند به همین منظور قرار است در دولت مردمی سیزدهم مراتب توانمندی و بهره‌مندی این افراد از مسکن در دستور و اولویت کار قرار گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور پیشتر اعلام کرده بود که تفاهم‌نامه احداث و ساخت چهار هزار واحد مسکن برای خانوار دارای دو فرزند معلول با بنیاد مستضعفان امضا شده است.

به گفته قادری، همچنین تاکنون ۲۵۰۰ واحد از مجموع ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پایان یافته و در آینده هم ۳۳۰۰ واحد به اتمام خواهد رسید.

اولویت‌ معلولان در واگذاری زمین و مسکن

رئیس جمهور نیز به موضوع تأمین مسکن برای افراد معلول اشاره کرده و اظهار داشته است: برخورداری از مسکن چه برای خود فرد معلول و چه برای والدین او آرامش‌بخش است. این مسأله دارای اولویتی است تا پدر و مادری که یک فرزند دارای معلولیت دارند، دیگر دغدغه مسکن اجاره‌ای و جابجایی مدام را نداشته باشند.

ابراهیم رئیسی ضمن تاکید به وزارت راه و شهرسازی برای اولویت دادن به واگذاری مسکن و زمین به افراد دارای معلولیت و خانواده آنها تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این موضوع را به تأخیر نیندازند و در اسرع وقت پیگیر این کار باشند.

۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار مددجو در قالب ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

براساس آمار سازمان بهزیستی کشور یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۴۷۵ نفر معلول در ایران دارای پرونده هستند که از این تعداد ۲۶۳ هزار و ۶۴۱ نفر معلول خفیف و ۴۶۲ هزار و ۶۱۱ نفر معلول متوسط و ۵۷۸ هزار و ۵۱۷ نفر معلول شدید و ۲۲۱ هزار و ۵۴۶ نفر معلول خیلی شدید هستند.

همچنین ۱۹۸ هزار و ۷۵۵ نفر معلول بینایی، ۶۵۵ هزار و ۱۶۶ نفر معلول جسمی حرکتی، ۱۴۲ هزار و ۷۹۶ نفر معلول روانی، ۳۹۸ هزار و ۲۶۹ نفر معلول ذهنی، ۲۱۹ هزار و ۶۶۵ نفر معلول شنوایی و ۹۵ هزار و ۸۲۴ نفر معلول صوت و گفتار در ایران وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین