کد خبر: ۸۱۱۸۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
بخشی از بولتن‌های هک شده در خبرگزاری فارس

"فارس‌گیت"؛ از طرح واگذاری میادین نفت و گاز به چین و روسیه تا روش جدید اختلاس و عدم پذیرش رائفی‌پور توسط رهبری

در قریب ۳۰ جلد بولتن محرمانه با میانگین صفحات ۶۰ تا ۸۰ صفحه، مسائل مختلف روز سیاسی، نظرات شخصی تحریریه تهیه بولتن، برآیند واکنش‌ها در فضای مجازی، شنیده‌ها، گفته‌های سیاسی و تحلیل‌های امنیتی، گزارش شده است. تحلیل‌هایی که مثلاً در یک گزارش مدعی شده است که «آمریکا در آستانه فروپاشی کامل» قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

هیرش سعیدیان-  محتوای بولتن‌های محرمانه تهیه شده توسط خبرگزاری فارس، پس از هک توسط گروه بلک ریوارد و انتشار عمومی، مسئولین مختلف را به واکنش وا داشت. هرچند خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع مطلع، در تلاش برای جزیی و بی‌اهمیت‌نشان دادن این موضوع، بولتن‌ها را صرفاً «محتوای با هدف جمع‌آوری شنیده‌ها و شایعات در فضای مجازی و محافل رسانه‌ای» قلمداد کرد، اما به زعم برخی کارشناسان، با توجه به نزدیکی خبرگزاری فارس به محافل قدرت و انطباق برخی مسائل مطرح شده در بولتن‌ها با واقعیات سیاسی کشور، به سادگی نمی‌توان از کنار مطالب این جزوات سیاسی عبور کرد. همچنین گفته شده که عباس درویش توانگر، قائم مقام خبرگزاری فارس که نقش اساسی در تهیه این بولتن‌ها داشته، بازداشت شده است.

در قریب ۳۰ جلد بولتن محرمانه با میانگین صفحات ۶۰ تا ۸۰ صفحه، مسائل مختلف روز سیاسی، نظرات شخصی تحریریه تهیه بولتن، برآیند واکنش‌ها در فضای مجازی، شنیده‌ها، گفته‌های سیاسی و تحلیل‌های امنیتی، گزارش شده است. تحلیل‌هایی که مثلاً در یک گزارش مدعی شده است که «آمریکا در آستانه فروپاشی کامل» قرار دارد.

ادبیات بسیاری از خبر‌ها و تحلیل‌های این مجموعه بولتن به ادبیات فایل‌های صوتی و مصاحبه‌های برخی مسئولین نزدیک است و سوء ظن شدید نسبت به کلیه وقایع جاری کشور را می‌توان از آن استنباط کرد. این رسانه، مستقلاً نمی‌تواند محتوای بولتن‌ها را تایید و تکذیب نمایید، طرفاً به دلیل بازتاب گسترده این محتوا، بخش‌های را جهت ملاحظه بازتاب می‌دهد.  

ریختن ماکارونی بر سر دختران

در جلد ۲۶ نگارنده مدعی شده است که دمکرات‌ها از طریق روش‌های انتزاعی مانند ریختن ماکارونی بر سر دختران (دانشجو) در کردستان آن‌ها را به بهانه قبولی در دوره‌ها به تل آویو می‌برند.

اصلاح‌طلبان پایگاه اجتماعی ندارند

بهزاد نبوی در گفتگویی اظهار کرد که ما: «انقلاب و خشونت را قبول نداریم و باید فعالیت انتخابات‌محور انجام دهیم» نویسنده، این اظهارات نبوی را ناشی از این موضوع می‌داند که اصلاح‌طلبان دیگر از پایگاه اجتماعی بین مردم برخوردار نیستند و آن‌ها نمایندگی اعتراضات را بر عهده ندارند.

۶۰ درصد سهام بانک انصار به علی انصاری بازگشت

علی انصاری تاجر ایرانی که مدت‌ها درگیر محاکم قضایی و پرونده‌های مختلف مالی بود، بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، بانک مرکزی و حکم بدوی دیوان عدالت اداری، از در اختیار داشتن بیش از ۱۰ درصد سهام بانک آینده محروم شد. بر اساس حکم دادگه تجدیدنظر، این حکم لغو شده است و وی موفق شد ۶۰ درصد سهام بانک آینده را بازپس بگیرد. همچنین سالانه باید ۲۰ درصد سود املاک و اموال پروژه ایران مال به حساب انصاری واریز شود. رسانه‌های محافظه‌کار برخورد با انصاری را یکی از فراز‌های موفق فسادستیزی در جمهوری اسلامی قلمداد می‌کردند.

برخورد رئیسی با وزیر بهداشت و تردید او در مورد توانایی عین‌الهی

رئیس‌جمهور در جلسه‌ای رسمی با خطاب قرار دادن عین الهی وزیر بهداشت گفته است اگر از بی بی سی و ایران‌اینترنشنال ضربه بخوریم، می‌گویم دشمن است، اما وقتی از نیروی خودی ضربه می‌خوریم باید غصه خورد. در این جلسه رئیسی گفته‌های وزیر بهداشت را مورد بررسی قرار داده و معلوم شده که کمبود دارو به خاطر کم‌کاری وزارت بهداشت بوده است، در این بولتن ادعا شده که رئیس‌جمهور نسبت به توانایی و مدیریت وزیر بهداشت دچار تردید شده است.

عدم پذیرش رائفی‌پور توسط رهبر انقلاب

در یکی از بولتن‌ها نگارنده مدعی شده که رائفی‌پور چهره جنجالی اصولگرا، گلایه کرده است که وی با وجود آنکه این همه کار انجام داده است چرا تا به حال حتی یک بار موفق نشده به حضور رهبری برسد، رهبری نیز پس از بررسی سخرانی‌ها و نظریات رائفی‌پور نه تنها اجازه دیدار نداده‌اند، بلکه گفته‌اند، بهتر است این فرد ترویج نشود. همچنین در بولتن شماره ۲۴ قید شده است که عباسی و رائفی‌پور، باعث دو قطبی‌سازی میان نظام و جامعه نخبگی کشور می‌شوند. در تحلیلی دیگر گفته شد که از ارائه یک چهره عقلایی از نظام به مردم غفلت شده است و چهره شعاری، هیجانی و عاطفی از نظام نشان داده شده است.

طرح مخبربرای واگذاری سهام میادین نفت و گاز به چین و روسیه

بر اساس طرح ادعایی، دولت با مدیریت تیم مخبر سهام تمامی میادین نفت و گاز را ثبت سپس بخشی از آن را به ۶ دهک درآمدی جامعه و بخشی را نیز به چین و روسیه عرضه کند. در بولتن ۲۳ گفته شده است که دولتمردان با این طرح مخالفت کرده اند.

روش جدید اختلاس

در یک مجمتع پتروشیمی ۴ هزار میلیارد تومان پول در حساب شرکت بوده است که به ۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن هیچ سودی تعلق نمی‌گرفته است و به باقیمانده این مبلغ نیز تنها ۸ درصد سود پرداخت می‌شده که بسیار کمتر از میانگین سود پرداختی توسط بانک‌ها است، در عوض مدیران و اعضای هیئت مدیره از این بانک وام‌های با سود صفر درصد دریافت می‌کرده‌اند.

عدم پذیرش وزارت کار توسط بذرپاش

در چند بولتن به نام بذرپاش اشاره شده است و ادعا شده که وی وزارت کار را به این دلیل نپذیرفته که با تیم صادق محصولی (جبهه پایداری) به مشکل برنخورد. همچنین وی از پذیرش وزارت مسکن نیز امتناع کرده، چون معتقد بوده برای تحقق وعده ساخت مسکن پولی وجود ندارد و «به همین دلیل من زمین می‌خورم»

سالار عقیلی؛ برای نظام فحش خوردم، کسی نگفت دستت درد نکند

به ادعای بولتن، رئیس صداوسیما اظهار نمود که صداوسیما در خوش بینانه‌ترین حالت ۳۵ درصد بینننده دارد، همچنین سالار عقیلی در حمایت از نظام به انتشار یک پست اینستاگرامی پرداخت و پس از دو هفته با مسئولین ارشاد تماس گرفته و اظهار کرده است که من به خاطر نظام خیلی فحش خوردم یکی از شما نگفت دستت درد نکند!

حمایت علی طیب‌نیا از نظام

شنیده‌ها حاکی از آن است که علی‌طیب نیا مدتی است که با اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها فاصله گرفته است و در روضه‌ای که در منزل او برگزار شده است، "سخنران مواضع محکمی علیه اغتشاشگران گرفته است"، همچنین او در برابر سوالات دانشجویان مواضع انقلابی محکمی اتخاذ کرده و رفع شبهه کرده است.

خودداری مردم از شرکت در نظرسنجی صداوسیما

در جریان نظرسنجی تلفنی صداوسیما در مورد مرگ مهسا امنینی از ۱۲۵۰ نفر، ۸۵۰ نفر از شرکت در این نظرسنجی خودداری کرده‌اند.

عدم تمایل معاون وزریر نفت برای شرکت در اجلاس جهانی

خجسته مهر معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی نفت، پس از آنکه جلوی بحث مهاجرت فرزند او به آمریکا گرفته شده است، از وزیر نفت گلایه کرده که من با این وضعیت نمی‌توانم با شما همکاری کنم، ما ۳۰ میلیون تومان پول بلیط داده‌ایم.

کمک داماد رئیس‌جمهور به استاندار هرمزگان برای تصدی وزارت راه

برخی منابع مدعی شده‌اند حضور مهدی دوستی در برنامه‌های تلویزیونی ثریا و افق و برجسته‌سازی اقدامات او، با کمک داماد رئیس‌جمهور انجام می‌گیرد تا زمینه انتصاب او به وزارت راه هموار شود.

سرطان هم مانع از خدمت مسئولین به مردم نمی‌شود

ادعا شده علی‌رغم ابتلای استاندار آذربایجان شرقی به سرطان ریه، وی اظهار کرده است که با قدرت به خدمت ادامه می‌دهد.

گلایه روس‌ها از چینی‌ها نزد نمایندگان ایران

نمایندگان روسیه در دیدار با هیئت ایرانی گلایه کرده‌اند که چینی‌ها از ارائه فناوری به آن‌ها و سرمایه‌گذاری در روسیه امتناع می‌کنند و فقط روسیه به چین انرژی صادر می‌کند و چینی‌ها نیز تنها محصول نهایی را در اختیار مسکو قرار می‌دهند.

ائتلافی میان روحانی و لاریجانی

نویسنده بولتن مدعی شده است که ممکن است ائتلافی انتخاباتی میان حسن روحانی و علی لاریجانی برای ورود به انتخابات آتی شکل بگیرد.

علم الهدی پر مطالعه‌ترین امام جمعه

نویسنده بولتن امنیتی خبرگزاری فارس مدعی شده است که سید احمد علم الهدی پرمطالعه‌ترین امام جمعه است و خطبه‌های او بهترین خطبه در کشور است، اما موفقیت‌های او دیده نمی‌شود.

بخشی از تجاوز‌ها در جامعه با رضایت است!

بولتن مدعی شده است بخشی از تجاوز‌ها  در جامعه با رضایت صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه معنی تجاوز جنسی اصولاً به دلیل عدم رضایت یکی از طرفین است، نگارندگان بولتن در مورد مفهوم «تجاوز با رضایت» توضیح بیشتری ارائه نکرده‌اند.

در بولتن شماره ۱۳ اذعان شده است که قریب ۳۰۰۰ پرونده کودک آزاری در ایران ثبت شده است.

مصرف سالانه ۳۶ تن متادون

سالانه در کشور ۳۶ تن متادون مصرف می‌شود، در حالی که نیاز کشور تنها ۱۲ تن است.

هالک ایرانی پروژه جاسوسی؟

در بخشی از بولتن شماره ۱۳  این نگرانی مطرح شده است که ممکن است  شکست‌های متعدد هالک ایرانی  یک پروژه ضدایرانی باشد، این گزاره مطرح شده است که سرویس‌های خارجی سعی کرده‌اند: «یک پهلوان پنبه‌ای را به عنوان نماد شوکت و عظمت ایرانی مطرح کنند و سپس او را لگد مال نماییند»

احتمال تغییر رئیس بانک مرکزی

در این بولتن ادعا شده است که احتمال تغییر صالح‌آبادی رئیس بانک مرکزی قوت گرفته است. از میرکاظمی، فرزین رئیس فعلی بانک ملی، تبریزیان از بانک پارسیان، ابراهیم شیبانی و سید شمس الدین حسینی  نیز به عنوان جایگزین‌های احتمالی وی یاد شده است.

۵۷ درصد کارخانجات کوچک کشور تعطیل شده‌اند

در این بولتن عنوان شده است که از ۸۵۲۱ کارخانه کوچک کشور ۵۷ درصد به دلیل کمبود نقدینگی و مواد اولیه تعطیل شده‌اند. این آمار با آمار‌های رسمی دولت که حاکی از رونق و رشد خیره‌کننده صنایع کوچک است، تفاوت بسیاری دارد.

وام ۱۰۰ هزار میلیاردی بانک‌ها به خودشان

۱۰ بانک کشور قریب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان وام به شرکت‌های زیرمجموعه خود وام داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
9
113
اینا همه گوشه ای از نتایج منش نگاه به شرقه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
7
86
نوک کوه یخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
94
18
ارباب اسرائیل هک می‌کنه آفتاب بعد مانور میده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین