کد خبر: ۸۱۱۹۹۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۲

برتری قاطع "سه‌شیر" برابر سنگال/ جدال تماشایی انگلیس و فرانسه در یک‌چهارم نهایی

دیدار انگلیس و سنگال در جام جهانی ۲۰۲۲ با پیروزی ۳ بر صفر انگلیس پایان یافت تا این تیم حریف فرانسه در یک چهارم نهایی شود.
برتری قاطع
آفتاب‌‌نیوز :

در دیدار چهارم مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی قطر، دو تیم انگلیس و سنگال برابر هم به میدان رفتند که گزارش این دیدار را در زیر می‌خوانید:

انگلیس ۳ - سنگال صفر
داور: ایوان بارتون (السالوادور)
ورزشگاه: البیت
گل: جوردن هندرسون، هری کین و بوکایو ساکا
کارت زرد: -
کارت قرمز: -

ترکیب انگلیس: جوردن پیکفورد (دروازه‌بان)، کایل واکر، لوک شاو، دکلان رایس، جان استونز (۷۷- اریک دایر)، هری مگوایر، جوردن هندرسون (۸۱- کالوین فیلیپس)، هری کین، بوکایو ساکا (۶۵- رشفورد)، فیل فودن (۶۵- گریلیش) و جود بلینگام (۷۷- میسون مونت).

ترکیب سنگال: ادوارد مندی (دروازه‌بان)، کالیدو کولیبالی، بولایه دیا (۷۲- فامارا دیدیو)، عبدو دیالو،‌ اسماعیل یاکوبز (۸۴- بالو توره)، اسماعیالا سار، یوسف سابالی، نمپالیس مندی، پاسه سیس (۴۶- پاپه گی)، کرپین دیاتا (۴۶- پاپه سار) و ایلیمان اندیایه (۴۶- دینگ).

نیمه نخست

ساعت ۲۲:۳۰ بازی با سوت ایوان بارتون آغاز شد.

"سه‌شیر" بازی را هجومی آغاز کردند و در ۱۰ دقیقه ابتدایی سعی در باز کردن دروازه مندی داشتند.

در دقیقه ۲۱، نخستین موقعیت جدی بازی برای سنگال به وجود آمد که ارسال از سمت راست با ضربه دیا و برخورد آن به جان استونز، مقابل اسماعیلا سار قرار گرفت اما ضربه این بازیکن از داخل شش قدم به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۲، توپ‌گیری سار و حرکت انفرادی زیبای این بازیکن با پاس در عمق به دیا همراه شد اما ضربه مهاجم سنگال را پیکفورد با واکنشی تماشایی برگشت داد.

در دقیقه ۳۹، بازی‌سازی کین، بلینگام را در فرصت خوبی قرار داد تا او با حرکت در عرض و پاس کات‌بک، شرایط گلزنی را برای هندرسون مهیا کند و هندرسون نیز قدر این فرصت را دانست و گل نخست تیمش را به ثمر رساند.

در اوقات تلف شده نیمه نخست، حرکت انفجاری بلینگهام و عبور او از مدافع سنگال، توپ را به فودن رساند و او نیز هری کین را در فرصت تک به تک قرار داد تا این مهاجم بالاخره نخستین گلش را در این جام جهانی بزند و تیمش را با ۲ گل پیش بیندازد.

نیمه دوم

نیمه دوم با سوت داور السالوادوری آغاز شد.

سنگال بهتر از حریف اروپایی خود بازی را آغاز کرد اما بازیکنان این تیم توانایی ایجاد خطر جدی روی دروازه انگلیس را در ۱۰ دقیقه ابتدایی این نیمه نداشتند.

در دقیقه ۵۷؛ پاسکاری زیبا و تک‌ضرب انگلیسی‌ها در سمت چپ، فودن را صاحب توپ کرد و پاس در عرض این بازیکن سبب شد تا ساکا گل سوم تیمش را به ثمر برساند و اختلاف را افزایش دهد.

در دقیقه ۸۴، ضربه سر اسماعیلا سار با اختلاف از بالای دروازه پیکفورد به بیرون رفت.

داور برای این دیدار ۴ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که دو تیم نتوانستند از آن استفاده کنند و بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود انگلیس پایان یافت تا شاگردان ساوت‌گیت ضمن حضور در جمع ۸ تیم برتر جام جهانی، حریف فرانسه در دور بعد شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین