کد خبر: ۸۱۲۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

ترافیک سنگین صبحگاهی در دومین روز بارانی پایتخت/ ترافیک در کدام معابر هنوز سنگین است؟

جانشین مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ وضعیت ترافیک صبحگاهی معابر پایتخت را تشریح کرد و از افزایش حجم ترافیک در برخی از معابر خبر داد.
ترافیک سنگین صبحگاهی در دومین روز بارانی پایتخت/ ترافیک در کدام معابر هنوز سنگین است؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ مجید رنجبر درباره وضعیت ترافیکی معابر پایتخت در صبح دوشنبه، 14 آذرماه گفت: به طورکلی و طبق تجربیات موجود در هنگام بارندگی حجم ترافیک در معابر حدود 20 تا 30 درصد افزایش پیدا می‌کند که دلایل آن مواردی چون استفاده بیشتر از خودروی شخصی، کاهش سرعت متوسط به دلیل لغزندگی معابر، افزایش تصادفات به دلیل کاهش دید راننده و لغزندگی معابر و ... است. البته در بارندگی اخیر هنوز آماری مبنی بر اینکه حجم ترافیک چقدر افزایش داشته، نداریم، اما آنچه که گفته شد روند کلی است که در هنگام بارندگی مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه ترافیک صبحگاهی امروز در معابر تهران از حدود ساعت 5:30 صبح امروز از محورهای غربی پایتخت آغاز شد، گفت: به مرور این ترافیک افزایش پیدا کرده و ما شاهد اوج آن در حوالی ساعت هفت صبح بودیم. بر این اساس در بسیاری از بزرگراه‌ها ومعابر پایتخت از جمله بزرگراه‌های شهید نواب صفوی، شهید همت، شهید حکیم، شهید چمران، شهید صدر، شهید بابایی، اشرفی اصفهانی، آیت الله هاشمی رفسنجانی، شهید سعیدی، جاده مخصوص، بزرگراه آزادگان و ... شاهد ترافیک پرحجم صبحگاهی بودیم. به عنوان مثال در بزرگراه شهید نواب صفوی، مسیر جنوب به شمال وقوع دو تصادف همزمان در فاصله حدود 200 متری از یکدیگر سبب افزایش حجم ترافیک در این منطقه شد.

جانشین مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: صبح امروز در برخی از معابر شمالی تهران نظیر بزرگراه شهید بابایی، بزرگراه شهید صدر، بزرگراه ارتش و ... شاهد مه گرفتگی نیز بودیم که لازم است رانندگان در چنین شرایطی حتما با چراغ روشن رانندگی کنند.

رنجبر با بیان اینکه در حال حاضر از حجم ترافیک صبحگاهی کاسته شده است، گفت: گزارش‌های زنده از مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور پایتخت حاکی از آن است که در حال حاضر در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید همت از پل آزادگان تا بزرگراه کردستان، مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید حکیم از پل کن تا برج میلاد، آزادراه کرج - تهران از پل آزادگان، بزرگراه شیخ فضل الله نوری از جناح تا خروجی بزرگراه آل‌احمد، بزرگراه جلال آل‌احمد از تقاطع ستاری تا پل آزمایش ترافیک سنگین است.

جانشین مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از بزرگراه ستاری تا پل فرهنگ ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. در محدوده شرقی تهران نیز در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید بابایی از محدوده نیروی زمینی تا پل بزرگراه شهید صیاد شیرازی، بزرگراه صیاد شیرازی در مسیر شمال به جنوب از محدوده بزرگراه شهید بابایی و بزرگراه صدر ترافیک نیمه سنگین است.

رنجبر اضافه کرد: در شبکه معابر داخلی نیز شاهد ترافیک پرحجم در مقاطعی از خیابان آزادی، خیابان کارگرجنوبی، خیابان ولیعصر بالاتر ازپارک‌وی، خیابان شهید مطهری، مقاطعی از خیابان شریعتی و... هستیم.

وی با بیان اینکه ترافیک صبحگاهی امروز در مقایسه با روزگذشته از نظم بیشتری برخوردار است، گفت: به نظر می‌رسد صبح دیروز مردم آمادگی این بارندگی را نداشتند، اما امروز مردم آمادگی بیشتری داشتند و بسیاری از سفرهای غیرضروری را لغو کردند.

به گفته رنجبر ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی از آمادگی کامل برای مدیریت ترافیک صبحگاهی برخوردار بودند و همچنین تمهیدات لازم برای مدیریت ترافیک عصرگاهی نیز اتخاذ شده اما لازم است که شهروندان نیز همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین