کد خبر: ۸۱۲۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳

ادعای دیده‌بان حقوق بشر درباره حمله سایبری هکر‌های ایرانی

دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل مدعی شد که اخیرا «هکر‌های تحت حمایت ایران» از طریق تاکتیک‌های مهندسی اجتماعی و فیشینگ سعی داشته‌اند به «اطلاعات حساس» در اختیار کارمندان این نهاد و دیگر فعالان و روزنامه‌نگاران حوزه خاورمیانه دست بیابند.
ادعای دیده‌بان حقوق بشر درباره حمله سایبری هکر‌های ایرانی
آفتاب‌‌نیوز :

دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل امروز در بیانیه‌ای مدعی شد: هکر‌های تحت حمایت حکومت ایران با ایجاد یک کارزار مهندسی اجتماعی و فیشینگ، دو تن از کارمندان دیده‌بان حقوق بشر و حداقل ۱۸ فعال، روزنامه‌نگار، محقق، افراد دانشگاهی، دیپلمات و سیاست‌مدار عالی‌رتبه‌ای که روی مسائل خاورمیانه کار می‌کنند را مورد حمله سایبری قرار داده‌اند.

به گزارش وبگاه هبری اردو پوینت، در این بیانیه آمده است: هکر‌های تحت حمایت حکومت ایران، شدیدا در حال به کار گیری تاکتیک‌های مهندسی اجتماعی و جمع‌آوری اطلاعات هستند و سعی می‌کنند از این طریق به اطلاعات حساس و اطلاعات تماسی که در اختیار محققان متمرکز بر خاورمیانه و گروه‌های جامعه مدنی است، دست پیدا کنند.

مسئول امنیت اطلاعات دیده‌بان حقوق بشر گفت: این موضوع به طور قابل ملاحظه‌ای، خطراتی را افزایش می‌دهد که روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر در ایران و در جا‌های دیگر منطقه با آن مواجهند.

منابع رسمی در ایران هنوز واکنشی به این ادعای دیده‌بان حقوق بشر نداشته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین