کد خبر: ۸۱۲۱۳۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷
"در همه عرصه‌های صادرات نفتی و غیرنفتی در موقعیت خوبی قرار داریم"

امیرعبداللهیان: در حوادث اخیر ۶۷ نیروی پلیس کشته شدند

وزیر خارجه کشورمان در ادامه برنامه‌های سفرش به بلگراد، با ایرانیان مقیم صربستان دیدار کرد. این نشست آخرین برنامه سفر دو روزه‌ی وزیر امور خارجه خارجه کشورمان به صربستان بود. وی گفت: چون پلیس حق استفاده از سلاح نداشت، ۶۷ نیروی پلیس با سلاح سرد و گرم آمریکایی و اسرائیلی کشته شدند و چند هزار نیروی پلیس مصدوم شدند
امیرعبداللهیان: در حوادث اخیر ۶۷ نیروی پلیس کشته شدند
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر خارجه ایران در این نشست با بیان این‌که مناسبات دو کشور در بهترین وضعیت خود قرار دارد، گفت: در بلگراد هستم برای پیگیری آخرین وضعیت مناسبات و این‌که به آن شتاب دهم. امیدوارم در تداوم دیپلماسی سران در سفر رییس جمهور صربستان به تهران، شاهد فصل جدیدی در روابط باشیم.

وی با اشاره به وضعیت سیاست خارجی کشور گفت: سیاست خارجی ما در چارچوب سیاست خارجی متوازن با اولویت نگاه به همسایگان و آسیاست. ما با ایجاد توازن در هر جایی که منافع برای ملت باشد، حاضریم؛ اما متناسب با منافع در غرب و شرق حضور داریم.

حسین امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: امروز علی‌رغم فشار ناعادلانه غرب، در همه عرصه‌های صادرات نفتی و غیرنفتی در موقعیت خوبی قرار داریم.

وی با اشاره به فوت مرحومه مهسا امینی در بیمارستان کسری، این سوال را مطرح کرد که چرا باید آمریکا و غرب برای مرگ مهسا امینی اظهار نگرانی کنند؟

وزیر خارجه با اشاره به این که مهسا امینی در ۱۲ سال پیش مبتلا به بیماری بوده و جراحی غده هیپوفیز شده است، گفت: ما ایرانی‌ها مردمان عاطفی هستیم. در اغتشاشات اخیر در ایران خانم ۴۱ ساله تبعه یکی از کشور‌های غربی در شهری دستگیر شد که وظیفه داشت ماهرانه از تجمعات فیلمبرداری کند که مثلا اگر ۲۰۰ نفر مطالبات دارند از طریق کوادکوپتر و با امکانات فنی ۲۰۰ نفر را ۲۰۰۰ نفر نشان دهد و دستگاه‌های اینترنت پرسرعت در اختیار داشت. یا تبعه دیگری از غرب در زادگاه مهسا امینی دستگیر شد که در اعترافاتش گفت: سرویس امنیتی ما مسئولیت داده بود که باید وضعیت را به خشونت حداکثری برسانید و ایران را به آشوب بکشانید تا در میز مذاکرات شروط ما را بپذیرد و برای این کار باید به منزل مهسا بروی، از لوازم شخصی‌اش که احساسات را جریحه‌دار می‌کند در فضای مجازی تصویر و کلیپ منتشر کنی. پاسخ مطالبه مسالمت‌آمیز باید در چارچوب وظایف ایران و قانون اساسی داده شود.

امیرعبداللهیان با بیان این‌که در ۲ و نیم ماه گذشته، چون پلیس حق استفاده از سلاح نداشت، ۶۷ نیروی پلیس با سلاح سرد و گرم آمریکایی و اسرائیلی کشته شدند و چند هزار نیروی پلیس مصدوم شدند، گفت: در دنیایی زندگی می‌کنیم که از نظر آمریکا و برخی متحدین غربی‌اش تروریست خوب و بد داریم؛ اگر در راستای کاخ سفید باشد خوب است اگر از عواطف ایران سوءاستفاده کند، خوب است. دیکتاتوری خوب و بد داریم. اعتراضات خوب و بد داریم. اگر با سلاح گرم در ایران باشد، خوب است.

وزیر خارجه با اشاره به این‌که قبول داریم ایرادات و اشکالاتی وجود دارد و با بیان این‌که در مذاکرات هم برای به نتیجه رساندن عجله داشتیم، تاکید کرد: نمی‌خواهیم توافقی داشته باشیم که پایدار نباشد و منافعش به ایرانیان نرسد. حتما خطوط قرمزمان چیزی نیست جز تضمین منافع مردم ایران.

امیرعبداللهیان با اعلام این ادعات که همه دانشجویان دستگیر شده در داخل دانشگاه، آزاد شده‌اند، گفت: اما آن‌هایی که در کف خیابان گرفته شده و فردی یا پلیس را کشته‌اند باید در پروسه عدالت و قضایی قرار گیرند.

امیرعبدالهیان با تاکید بر این‌که ملت ایران با سرافرازی از این پیچ عبور کردند، گفت: البته مطالباتی وجود دارد که همه باید برای رفع آن‌ها تلاش کنیم و همه باید دست به دست دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین