کد خبر: ۸۱۲۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷

پدیده فوتبال هلند را بیشتر بشناسید

کودی گاکپو مهاجم ۲۳ ساله جای پای بزرگان زیادی گذاشته و حالا امید اول گلزنی لاله‌های نارنجی در جام جهانی است.
پدیده فوتبال هلند را بیشتر بشناسید
آفتاب‌‌نیوز :

آرژانتین و هلند روز جمعه در یک چهارم نهایی جام جهانی برابر هم به میدان خواهند رفت تا یکی از این دو تیم راهی چهار تیم پایانی رقابت ها شود. امید اول گلزنی هلند در این دیدار کودی گاکپو مهاجم ۲۳ ساله ای است که تاکنون سه گل در جام جهانی به ثمر رسانده است.

درخشش او در لیگ هلند به او اجازه داد تا در اواسط سال ۲۰۲۱ به تیم ملی فوتبال هلند دعوت شود.

به گزارش تلگراف، گاکپو در ۷ مه ۱۹۹۹ در آیندهوون متولد شد و دو برادر دارد: سیدنی (۲۹ ساله، برای RPC آیندهوون بازی می کند)، دوفر (در لیگ آماتوری برای آیندهوون بازی می کند). پدر او، جانی اهل توگو است و راگبی و فوتبال بازی کرده است. کودی از کودکی طرفدار آیندهوون بود و در سن چهار سالگی در تیم های پایه آیندهوون عضو شد و تمرینات خود را در لیگ‌های پایین‌تر آغاز کرد.

در کودکی مصدومیت های زیادی سراغ او آمد. ابتدا عضله ساق پا او پاره شد و به دلیل شدت جراحت دو بار در بیمارستان بستری شد. گاکپو بعد از بهبودی دوباره مچ پایش شکست و سه ماه فوتبال بازی نکرد. اما در آیندهوون سران این تیم به او پشت نکردند و مربیان او را با تمرینات سخت همراهی کردند.

یکی از کسانی که خیلی به او کمک و نصیحت کرد رود فان نیستلروی مهاجم هلندی بود که برای منچستریونایتد و رئال مادرید بازی کرد و امروز یکی از اعضای باشگاه آیندهوون است. نیستلروی، گاکپو را از ۱۴ سالگی می‌شناسد و او را به عنوان شاگرد خود پذیرفته و خیلی به او کمک کرده است.

۱.۸۹ متر قدر باعث شده است تا او روی توپ‌های هوایی خیلی موثر باشد اما در واقع او یک وینگر چپ با سرعت و مهارت زیاد است. او پیش از این دیدار سه گل در قطر به ثمر رسانده است، مقابل سنگال، اکوادور و کشور میزبان. آیا نیکلاس اوتامندی و کریستین رومرو او را متوقف خواهند کرد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین